اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز در محمودآباد برگزار شد

دومین جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز در محمودآباد برگزار شد.

جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز در محمودآباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، همزمان با هفته سلامت ظهر امروز دومین جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، روابط عمومی فرمانداری، اداره بهزیستی، آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست محمودآباد در استخر شهرداری این شهرستان برگزار شد.

در این جشنواره که با استقبال قابل توجه دانش‌آموزان و نونهالان مهدهای کودک و حضور مسئولان برگزار شد، کودکان با شوق و ذوق خاطی اقدام به رهاسازی ماهیان قرمز در استخر شهرداری کردند.

علی‌اصغر مسلم‌پور شهردار محمودآباد در ابتدای این جشنواره، ماهی قرمز را نماد پویایی در سفره هفت سین عنوان کرد و گفت: این سنت از دیرباز همواره مورد توجه ایرانیان بوده و از جمله نمادی است که همیشه مورد اقبال کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: رمز ماندگاری آن نیز استقبال گسترده این نسل در خرید و نگهداری آنها به شمار می‌رود.

شهردار محمودآباد ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و شهروندان و حفاظت از محیط زیست را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست برای همه ضروری است و از آنجایی که رهاسازی ماهیان قرمز در آب‌های آزاد و رودخانه‌ها مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند، برای دومین سال متوالی با این اقدام سعی کردیم، فرهنگ‌سازی اقشار مختلف به ویژه نسل آینده‌ساز را در دستور کار قرار دهیم.

مسلم پور درباره شرکت‌کنندگان در این همایش اظهار داشت: پنج مهد کودک شهری و دو مدرسه با استعداد 220 دانش‌آموز در این جشنواره حضور داشتند که 200 قطعه ماهی قرمز در پایان این جشنواره رهاسازی شد.

وی گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که سال آینده با مشارکت گسترده شهروندان این جشنواره را برگزار کنیم.

شهردار محمودآباد در پایان با تقدیر از همکاری برخی از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اذعان داشت: اجرای اینگونه برنامه‌های متنوع فرهنگی نقش بسزایی در مشارکت‌دهی شهروندان دارد.

انتهای پیام/86013/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول