اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد خبر داد

چهارمین جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در خرم‌آباد برگزار می‌شود

شهردار خرم‌آباد گفت: به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران فردا چهارمین جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هرمز نصیری امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: همزمان با دوازدهم فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، چهارمین مرحله جشنواره رهاسازی ماهی‌های سفره هفت‌سین در دریاچه بهشت شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته شهرستان خرم‌آباد شاهد برگزاری چند مرحله جشنواره آزادسازی ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین بود که علاوه بر مزایای زیست محیطی، این حرکت زمینه نشاط و شادابی مردم را فراهم کرده است.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هر ساله به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در خصوص جمع‌آوری ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین، تعداد زیادی از این ماهی‌ها پس از پایان تعطیلات نوروزی یا در تنگ‌های بلور سفره هفت‌سین تلف می‌شوند و یا توسط مردم به رودخانه‌های نزدیک شهر منتقل می‌شوند که این امر خود مخاطرات زیست محیطی را به همراه دارد، به همین دلیل شهرداری خرم‌آباد همزمان با 12 فروردین‌ماه سال جاری چهارمین جشنواره ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین را در این شهر برگزار می‌کند.

نصیری تصریح کرد: در این جشنواره، شهروندان ماهی‌های باقی‌مانده سفر هفت‌سین خود را در دریاچه ماهی مجموعه زیباکنار رها می‌کنند و با این کار زندگی دوباره‌ای را به ماهی‌های قرمز هدیه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به گرایش چشم‌گیر فعالیت‌های شهرداری به سمت‌و‌سوی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان گفت که ایجاد نشاط و شادابی در شهر و گردهم آوردن شهروندان محصولی به نام تعلق‌خاطر ایجاد خواهد کرد و این تعلق‌خاطر شهروندان به شهری که در آن زندگی می‌کنند، رونق می‌بخشد.

شهردار خرم‌آباد بیان داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند جشنواره آزادسازی ماهی‌‌های سفره هفت‌سین از جمله اقدامات شهرداری خرم‌آباد در راستای ترویج و نهادینه کردن برخی مفاهیم اجتماعی و فرهنگی در میان شهروندان و گرایش جامعه شهری به سمت شهری آباد و شاداب است که در سال‌های اخیر با استقبال قابل توجه شهروندان خرم‌آبادی رقم خورده است.

وی اذعان داشت: برگزاری جشنواره آزادسازی ماهی‌های عید علاوه بر اینکه موجب حفظ حیات تعداد زیادی از ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین می‌شود، به دلیل جلوگیری از رهاسازی اینگونه ماهی‌ها در رودخانه‌ها و منابع آبی منطقه، حفاظت از محیط زیست را نیز به دنبال دارد.

نصیری یادآور شد: این جشنواره از ابتکارات فرهنگی شهرداری خرم‌آباد است و باید گفت، این برنامه برای نخستین‌بار در کشور توسط شهرداری خرم‌آباد انجام گرفته و ایده‌ای شده است که دیگر شهرهای ایران نیز از این برنامه الگوبرداری کنند.

شهردار خرم‌آباد در پایان اذعان داشت: جشنواره آزادسازی ماهی قرمز که برای نخستین‌بار در کشور با ابتکار شهرداری خرم‌آباد طراحی شده، آئین نیکویی است که با هدف حمایت از حیوانات و حفاظت از محیط زیست و همچنین ایجاد نشاط و شادابی در شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2304/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول