اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

رهاسازی زنبور «تریکوگراما» در زمین‌های شالیزار/ آمل پیشتاز در برنج‌کاری

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: رهاسازی زنبور «تریکوگراما» در سطح 7 هزار و 500 هکتار در زمین‌های شالیزاری مازندران واقع در آمل برای مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج آغاز شد.

رهاسازی زنبور «تریکوگراما» در زمین‌های شالیزار/ آمل پیشتاز در برنج‌کاری

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه به منظور تهیه محصولات سالم و حفظ محیط زیست در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی عملیات رهاسازی زنبور تریکوگراما در مزارع شالیزاری شهرستان آمل صورت گرفته است، افزود: رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج به عنوان یک روش بیولوژیک در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.

وی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، نخستین رهاسازی زنبور تریکوگراما علیه آفت کرم ساقه‌خوار برنج در سطح 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه دابودشت آمل از حوزه مرکز جهاد کشاورزی رئیس‌آباد آغاز شده است و در مراکز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.  

این مسئول همچنین بیان کرد: به منظور شناخت انواع علف‌های هرز مزارع برنج و طرق مبارزه با آنها، یک دوره کلاس آموزشی و مهارتی تحت عنوان شناخت علف‌های هرز در محل شرکت تعاونی تولید روستایی خوشه‌سازان زاغده از حوزه مرکز جهاد کشاورزی رودبار آمل برگزار شد.

وی اظهار داشت: این دوره آموزشی با هماهنگی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل و با همکاری مرکز جهاد کشاورزی رودبار و شرکت تعاونی تولید روستایی خوشه‌سازان زاغده و با شرکت بیش از 25 نفر از کشاورزان برنج‌کار و با حضور کارشناسان آن مرکز، ناظران گیاه پزشکی و ناظران برنج صورت گرفت.

امینی تصریح کرد: فراگیران با موضوعی چون اهمیت شناسایی علف‌های هرز برنج، ویژگی‌های آن، عوامل موثر در کاهش خسارت علف‌های هرز، مدیریت مبارزه با علف‌های هرز از قبیل پیشگیری، مبارزه زراعی، مکانیکی و شیمیایی، استفاده از علف‌کش‌های مناسب و طریقه صحیح استفاده از آن در خزانه و زمین اصلی آشنا شده‌اند.

انتهای‌ پیام/86011/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول