اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه پژوهش:

مشکلات کهگیلویه و بویراحمد از آسمان هفتم برطرف نمی‌شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات این استان از آسمان هفتم برطرف نمی‌شود.

مشکلات کهگیلویه و بویراحمد از آسمان هفتم برطرف نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری عصر امروز در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری اظهار کرد: کارهای پژوهشی در این استان باید به اهل آن واگذار شود و اینگونه نباشد که هر کارمند و هر مدیری در گوشه‌ای به تشخیص خود پژوهشی انجام دهد و اعتبارات این بخش را بدون رسیدن به یک خروجی مؤثر هدر دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارهای پژوهشی باید از طریق دانشگاه‌ها انجام شود و اگر هم فرد علاقه‌مند و توانمندی ایده و تحقیقی دارد، آن را زیرنظر دانشگاه‌ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه اختصاص پول‌های پژوهشی به تحقیقات کارمندان یک اداره کاری نادرست است، ادامه داد: اگر بتوانیم این را جا بیندازیم که پژوهش از کانال خود و از طریق مراکز علمی دانشگاهی انجام گیرد و جایگاه آن را درک کنیم، روزبه‌روز به جلو حرکت خواهیم کرد.

صابری تأکید کرد: باید از پژوهش‌های کتابی و کتابخانه‌ای و تحقیقاتی که جای آنها در بایگانی‌ها است، خودداری کنیم و به سمت پژوهش‌هایی برویم که نیاز این استان و گره‌گشای مشکلی از مشکلات جامعه و مردم است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش توجه به نوآوری و ایجاد تحول در سیستم اداری را متذکر شد و با انتقاد تلویحی از عملکرد کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری گفت: دبیرخانه این کارگروه باید فعال و پویا باشد که خود مطالبه‌گر و پیگیر موضوعات و مصوبات باشد.

صابری تصریح کرد: در بحث تحول اداری لازم است همه ما به دنبال نوآوری و تحول باشیم و به این فکر کنیم که چکار کنیم که ارباب رجوع حتی چند دقیقه هم کمتر در ادارات دوندگی داشته باشد و معطل شود.

وی با ذکر مثالی از ایجاد تحول اداری به موضوع رفتن دسته جمعی مدیران به محل صدور مجوز یک کارگاه و واحد تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: به جای اینکه یک متقاضی نامه‌ای در دست گیرد و پشت درب ده‌ها مدیرکل برای گرفتن یک امضا وقت تلف کند، همه این مدیران در کمتر از یک‌ساعت به محل طرح می‌روند و همان‌جا امضا می‌کنند که این خود یک طرح نوآورانه‌ای بود.

صابری عنوان کرد: ایجاد هر تحولی در هر سیستمی با مقاومت‌هایی مواجه می‌شوند که نباید این مقاومت‌ها ما را از ادامه ایجاد تحول در سیستم اداری دلسرد کند.

وی در پایان تأکید کرد: مشکلات این استان از آسمان هفتم برطرف نمی‌شوند و من و شما باید برای آن‌ها راهکار پیدا کنیم که این مهم به همت همه مدیران و مسئولان نیاز دارد.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول