اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نشر هاجر

«ره‌پویان پژوهش» منتشر شد

نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مجموعه چهار جلدی ره‌پویان پژوهش را منتشر کرد.

«ره‌پویان پژوهش» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران احمد شایانفر مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: این مجموعه برای آشنایی با اصول، مهارت‌ها، آموزش‌ها و راهبردهای پژوهشی به قلم سید حسین اسحاقی به چاپ رسیده است.

وی بیان اینکه از نیازهای ضروری پژوهشگران، آشنایی با رموز پژوهشگری، اسرار نویسندگی، مهارت‌افزایی پژوهش و سرانجام پویایی و تولید علم است، افزود: به منظور پاسخگویی به این نیازها، نشر هاجر اقدام به تهیه و چاپ سلسله مباحث پژوهشی با عنوان کلی ره‌پویان پژوهش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای نیل به موفقیت در هر زمینه‌ای، نیازمند به مباحث پیش‌نیازی و اندوخته‌های نظری از جمله مفهوم‌شناسی، مسئله‌شناسی، آشنایی با اهداف و روش‌های آن علم هستیم که این امر در پژوهشگری اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

شایانفر موضوعات محوری این چهار جلد را شامل رموز پژوهشگری (مفهوم‌شناسی، منبع‌یابی و آفرینش اثر پژوهشی، اسرار نویسندگی (نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی)، اصول و مهارت‌های پایان‌نامه نویسی، از آزاد‌اندیشی تا تولید علم (دور اما نزدیک) برشمرد.

وی اضافه کرد: این آموزه‌ها می‌تواند فرایند منطقی، معقول و سازمان‌یافته‌ای را برای آشنایی با پژوهش، نگارش، روشمندی و نهایتاً تولید آثار فاخر به همراه داشته باشد.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: مجموعه «ره‌پویان پژوهش» محققان را با دنیای تحقیق آشنا ساخته است و تغییرات اساسی در تلقی و ادراک، پژوهش و تتبع و کاربست و اجرا ایجاد می‌کند.

شایانفر همچنین از انتشار نسخه سوم از کتاب «انسان برای زندگی بهتر» از سوی این مرکز نشر خبر داد و اضافه کرد: این کتاب توسط محمد استاد جعفری گردآوری شده است و به بررسی سخنان و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) و بیان کلیاتی از سبک زندگی این بزرگوار و منش و برخورد ایشان در تمام مراحل زندگی می‌پردازد.

وی افزود: این کتاب در 88 صفحه و در تیراژ 4 هزار جلد نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر یادآور شد: مسابقه‌ای نیز با همین نام در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند سئوالات مربوط به این مسابقه و کتاب مسابقه را از محل غرفه مرکز نشر هاجر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در راهرو 12 غرفه دو دریافت کنند.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول