اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

احیا سنت اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه جیرفت گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران احیا سنت اعتکاف است، همچنان که نماز جمعه را احیا کرد.

احیا سنت اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی اعتکاف در این شهرستان با تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و حلول ماه رجب با بیان جایگاه و اهمیت این ماه مبارک اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیا اعتکاف است، همچنان که نماز جمعه را احیا کرد.

وی به بیان جایگاه اعتکاف در اسلام پرداخت و افزود: در عظمت اعتکاف این آیه قرآن کریم کافی است که خداوند از پیامبران ابراهیم و اسماعیل (ع) عهد می‌گیرد که خانه خود را برای معتکفان پاکیزه کنند.

عسکری تصریح کرد: بر همین اساس در حال حاضر نیز ما باید رسالت آن دو پیامبر الهی را بر دوش بکشیم و با استفاده از تمام امکانات تلاش خود را برای خدمت به معتکفان به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه محل اعتکاف دانشجویان پسر در مسجد امام باقر (ع) و تمام هزینه آن به عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت است، ابراز داشت: محل اعتکاف برادران در مسجد ابوالفضل (ع) و محل اعتکاف خواهران مسجد جامع است.

عسکری هزینه ثبت‌نام هر نفر را 50 هزار ریال ذکر و عنوان کرد: افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی باید از طریق آن نهادها معرفی تا هزینه مورد نظر توسط نهاد مربوطه پرداخت شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به تهیه بسته فرهنگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برای توزیع در میان معتکفان گفت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نیز یک دستگاه آمبولانس در اختیار ستاد قرار دهد و همکاری لازم را در زمینه مسائل بهداشتی داشته باشد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت نیز در این جلسه با قدردانی از اعضای ستاد اعتکاف شهرستان به دلیل حضور پررنگ در جلسه‌های این ستاد و پشتیبانی خوب از این سنت الهی اظهار داشت: مراسم اعتکاف در این شهرستان هر ساله از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت خوبی داشته است به طوری که اکنون قابل قیاس با پنج سال گذشته نیست.

انتهای پیام/80001/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول