اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

مردم در جلسات انتخاباتی از غیبت، دروغ‌گویی و تهمت بپرهیزند

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: مردم در جلسات انتخاباتی از غیبت، دروغ‌گویی و تهمت بپرهیزند و تنها بر اساس معیارهای صحیح به شناخت و انتخاب اصلح بپردازند.

مردم در جلسات انتخاباتی از غیبت، دروغ‌گویی و تهمت بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی امروز در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران سپاه الغدیر اظهار کرد: قرآن کتابی جامع است و در واقع تبیان کل شیء محسوب می‌شود اما تعداد کسانی که این مفاهیم را درک کنند اندک هستند.

وی افزود: بر اساس روایات تنها کسی که تمام آیات را به کمال دریافت می‌کند شخص نبی مکرم اسلام(ص) است و اهل بیت(ع) نیز به واسطه اینکه با وحی در ارتباط هستند آیات را به صورت کامل دریافت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه درهای علم و معرفت بر روی اهل بیت(ع) گشوده شده است خاطرنشان کرد: سایر ائمه معصومین(ع) نیز همین گونه هستند و امروز این حقایق در اختیار امام عصر(عج) قرار دارد.

وی ادامه داد: با این حال بخشی از معارف قرآن توسط همه بندگان درک می‌شود زیرا این کتاب برای همه انسان‌ها نازل شده و برنامه زندگی آدمی را به همراه دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به پیش‌بینی‌های قرآن در مورد آینده عنوان داشت: در یکی از آیات آمده است که ای پیامبر! از بندگان من بپرس که آیا انسان‌های پلید و گناهکار با افراد نیکوکار یکسان هستند؟

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه لذت بردن از گناهان نشانه آلودگی قلب است گفت: تمام اعضای آدمی از قلبی که وابسته به روح است دستور می‌گیرند و هرگاه روح و روان کسی بیمار باشد از گناه هم لذت می‌برد.

وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن بیشتر مردم گرفتار آلودگی قلب هستند؛ امروز هم مشاهده می‌کنیم بسیاری از مردم تمام احکام را رعایت نمی‌کنند و گناهانی چون دروغ، ترک نماز و غیبت در جامعه رواج دارد به طوری که برخی افراد بدون دروغ‌گویی نمی‌توانند زندگی کنند و کارشان پیش نمی‌رود و برای توجیه، دروغ‌ها را مصلحت‌آمیز می‌دانند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر رعایت دستورات قرآن در همه شئون زندگی عنوان داشت: چنانچه آدمی به عقل خویش مراجعه کند در می‌یابد که نباید پروردگارش را فراموش کند زیرا هر روز بر سر سفره الهی نشسته و نافرمانی از دستورات صاحب این دنیا بی‌عقلی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط روز کشور اشاره کرد و افزود: امروز که در آستانه انتخابات هستیم و بیش از یک ماه و نیم به روز رأی‌گیری مانده اما در جلسات، برخی بدگویی‌ها و غیبت‌ها شروع شده و هدف از آن جلب آراء است اما کسانی در این میان ضرر می‌کنند که در گناه این افراد شریک هستند بدون اینکه در موفقیت‌شان سهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخابات بالاخره تمام می‌شود و رئیس جمهور یا سایر سمت‌ها مشخص خواهند شد اما مردم باید دقت کنند که در جلسات انتخاباتی از غیبت، دروغ‌گویی و تهمت بپرهیزند و تنها بر اساس معیارهای صحیح به شناخت و انتخاب اصلح بپردازند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه برخی افراد اعمال خوبی دارند اما در ادامه با برخی گفتارها و رفتارها آنها را تباه می‌کنند گفت: رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان از مردم خواسته‌اند در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند اما ملت هم باید به وظیفه خویش آگاه بوده و در گناه دیگران شریک نشوند بلکه وظیفه خود را بشناسند و بر اساس فرمایشات ولی فقیه و مراجع تقلید بهترین رئیس جمهور را انتخاب کنند تا کشور به سمت صلاح و رفع مشکلات پیش برود.

انتهای پیام/78004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول