اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

وظیفه روحانیان بصیرت‏افزایی انتخاباتی است

امام جمعه فیروزکوه گفت: وظیفه امروز روحانیان روشنگری و بصیرت‏افزایی در مقوله خطیر انتخابات است.

وظیفه روحانیان بصیرت‏افزایی انتخاباتی است

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری در حاشیه برگزاری جلسه شورای مساجد شرق استان تهران در سال جاری که در دفتر امام جمعه فیروزکوه برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: روشنگری و بصیرت‏افزایی از طریق تریبون‏های مساجد در ایام پیش‏رو تا زمان برگزاری انتخابات یکی از مهم‏ترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود که باید در دستور کار روحانیان دو شهرستان فیروزکوه و دماوند قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‏ای مجلس شورای اسلامی در منطقه، بنا شد تا روحانیان در این دو عرصه ورود پیدا نکرده و فقط به ذکر کلیاتی از معیارهای کاندیداهای اصلح اقدام کنند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: در مقوله انتخابات ریاست جمهوری نیز مقرر شد تا با برگزاری سلسله جلساتی با حضور همین جمع، کاندیدای اصلح که همواره در راستای مصالح نظام اسلامی گام برداشته و تأسی کامل به ولایت فقیه داشته باشد، معرفی و از طریق این تریبون‏ها به مردم معرفی شود.

استیری افزود: با انجام این مهم روحانیان منطقه و ائمه جماعات رسماً از کاندیدای اصلح مدنظر شورای مساجد اعلام حمایت خواهند کرد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به وظیفه روحانیان در این برهه از زمان، تأکید کرد: اگر اسلام ناب محمدی در طول تاریخ پایدار مانده، به خاطر حضور روحانیت در صحنه بوده که با خون دل توانستند دین را حفظ کنند و امروز نیز وظیفه روحانیان تأسی به سیره عالمان بزرگ دینی است.

نخستین جلسه شورای مساجد ناحیه علامه طباطبایی شرق استان تهران در سال 92 با تأکید بر آماده‏سازی هر چه بیشتر اذهان عمومی در بحث خطیر انتخابات برگزار شد.

در این جلسه که در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه فیروزکوه برگزار شد، ائمه جمعه شرق استان تهران شامل امام جمعه‏های دماوند، فیروزکوه، رودهن، پردیس و آبعلی و آبسرد، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه و تنی چند از روحانیان حضور داشتند.

بررسی مسائل و مشکلات مساجد دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، انتقال معضلات به شورای مساجد، برنامه‏ریزی برای تعامل هر چه بیشتر بین ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و نمازگزاران، هماهنگی هر چه بیشتر برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی به ویژه در زمینه امر خطیر انتخابات و تجهیز خانه‏های عالم در روستاها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/2568/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول