اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/منوچهر متکی:

برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز به حماسه است

منوچهر متکی گفت: رئیس دولت یازدهم هر فردی که باشد باید با توجه به شرایط موجود مشکلات اقتصادی را با افزایش تولید برطرف کند.

برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز به حماسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر متکی در جمع مردم قزوین اظهار داشت: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی در کشور نیاز به حماسه اقتصادی است و باید هر فردی رئیس دولت یازدهم باشد با توجه به شرایط کشور برای این امر مهم تصمیم گیری کلان داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقد باید منصفانه باشد، افزود: در ابتدا باید نقاط مثبت گفته شود و سپس نقاط ضعف، تا قضاوت منصفانه اتفاق بیافتد.

متکی ابراز داشت: کارکردها و عملکردهای مثبت در دولت‌ نهم و دهم مطرح می‌شود که در بسیاری از حوزه‌ها مورد نیاز جامعه است به ویژه در حوزه عمرانی و پروژه‌ای زیرساخت‌های مطلوبی در این کشور انجام شده است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اذعان داشت: در سدسازی، تولید برق، اتوبا‌ن‌کشی و زیرساخت‌های کشور گام‌های مهمی در دولت نهم و دهم برداشته شده است به طوری که کشور ما در برق از روز نخست تا پایان دولت خاتمی در کشور به 36 هزار مگاوات رسیده بود و اکنون در دولت نهم و دهم این آمار به 70 هزار مگاوات رسیده است و همچنین در حوزه‌های گسترده می‌توان از این مثال‌ها زد که این موفقیت و نقاط مثبت این دولت بوده است و دست کسانی که خدمت خالصانه به نظام جمهوری اسلامی کردند را می‌فشاریم و تقدیر می‌کنیم.

متکی با اشاره به اینکه اقتصاد حوزه‌های بسیاری دارد که با تولید ثروت می‌توان توان اقتصادی جامعه را زیاد کرد تا با افزایش درآمد ملی در کشور وضعیت خانواده‌های ایرانی را ارتقا داد، بیان کرد: تولید کلید واژه بخشی از اقتصاد است که می‌تواند قدرت خرید مردم را ارتقا دهد به عبارتی تولید محور اصلی تحول اساسی در کشور و همچنین زیربنای توسعه در کشور است.

وی متذکر شد: برخی از کشورهایی که نفت دارند این منابع گران قیمت را به کشورهای دیگر می‌دهند تا آنها این نفت را با تبدیل کردن به محصول به آنها بفروشند که اگر در این کشورها نفتشان تمام شود آنها حتی خاک هم ندارند بخورند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه تولید رمز اقتصادی کشور است، اظهار داشت: ما باید تولید کشورمان را بومی‌سازی کنیم و نفتمان را به فرآورده‌های خام تبدیل و بعد بفروشیم.

متکی عنوان کرد: کشورهایی که در مباحث اقتصاد موفق بودند و توانستند وضعیت مالی زندگی مردم را ارتقا دهند در این کشورها برای افزایش تولید هدف‌گذاری شده است.

این مسئول ابراز داشت: فرهنگ تولید در کشورهای دیگر نهادینه شده است بطور مثال مردم ژاپن از کار کردن خسته نمی‌شوند و دائم مثل زنبور و مورچه به کاری مشغول هستند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: در مدارس ژاپن درسی به نام ژاپن‌شناسی در کتب دانش‌آموزان است و کشورشان در این کتاب مفاهیمی مبنی بر اینکه ژاپن سرزمین بلایای زمینی و آسمانی، فاقد نفت، گاز و منابع انرژی و زیرزمینی و کشوری فقیر است را به آنان می‌گویند تا این مفاهیم ملکه ذهن آنان شود.

وی ادامه داد: درس ژاپن‌شناسی و نهادینه کردن همین مفاهیم موجب شده که اکنون یکی از شرکت‌های ژاپنی تجارت 150 میلیارد دلاری با دنیا بکند که این موفقیت بزرگی است که با نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در کشور آنان انجام شده است.

این مسئول اذعان داشت: بنده در دولت‌های گذشته به ایران سفر کرده بودم و پیش ریاست جمهوری رفته و گفتم باید ایران‌شناسی به دانش‌آموزان ایرانی تعلیم داده شود چراکه آنان در درس‌هایشان می‌خوانند ایران سرزمین پهناور و از منابع نفتی و گازی فراوانی برخوردار است که این مفاهیم در بین دانش‌آموزان ایرانی آموزش درس مصرف است ولی باید مثل ژاپن نحوه تولید را بیاموزند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: در سال 64 و 68 به مدت چهار سال سفیر ایران در ترکیه بودم، این کشور قبل از انقلاب اسلامی ایران در دهه 50 برای به دست آوردن یک میلیون دلار ارز برای تجارت به خلیج فارس می‌آمد تا دست‌فروشی کند و همچنین در یک مهمانی سفیر ترکیه به شاه می‌گوید 10 میلیون دلار با ما تجارت کنید اکنون این کشور به جایگاهی رسیده که 150 میلیارد دلار با دنیا تجارت می‌کند که این بیانگر بکارگیری عملکرد و شیوه درست آنان در عرصه اقتصاد کشورشان است که به توسعه رسیدند.

وی ادامه داد: این مثال‌ها بیانگر اهمیت دادن تولید در این کشورهاست و ما باید اهمیت تولید را در مقررات، سیستم بانکی، بوروکراسی اداری و محاکم قضایی و در هر مکانی همت داشته باشیم که خیلی راحت می‌گویم ما به این موضوع در کشور توجه نکردیم.

انتهای پیام/77009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول