اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا:

تدوین برنامه جامع فرهنگی از مهم‌ترین اهداف شوراهای اسلامی است

نماینده مردم شهرضا گفت: تدوین چشم‌انداز فرهنگی مطابق با زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های شهری از مهم‌ترین اهداف شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

تدوین برنامه جامع فرهنگی از مهم‌ترین اهداف شوراهای اسلامی است

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مجالس محلی نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: تسلط به علم مدیریت شهری از مهم‌ترین ملزومات موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا به شمار می‌رود و بر همین اساس مردم باید با انتخاب افراد با تجربه و متخصص زمینه تحقق اهداف کلان شهری را درقالب چشم اندازهای ترسیم شده، مهیا کنند.

نماینده مردم شهرضا با اشاره به اینکه بودجه بندی سالانه شهرداری‌ها باید مطابق با نیازهای جامع شهری باشد، افزود: مقوله فرهنگ به عنوان یک موضوع زیربنایی برای دستیابی به پیشرفت در حوزه‌های مختلف مطرح است و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید براساس قانون در این راستا تلاش کنند.

وی یادآور شد: افرادی که به عنوان منتخب مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم فعالیت می‌کنند باید با آگاهی کامل از بافت شهری و نیازمندی‌های شهروندان نسبت به تصویب قوانین لازم اقدام کنند.

حیدرپور با اشاره به اینکه تعریف منابع در آمدی پایدار برای شهرداری‌ها زمینه رشد و ارتقای خدمت رسانی به مردم را فراهم می‌کند، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسایلی که باید در دستور کار شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد بحث تدوین منابع درآمدی مناسب به شیوه‌های مختلف برای شهرداری‌ها است که زمینه تحقق توسعه پایدار شهری را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ورود به مسایل سیاسی از مهم‌ترین آفات شوراهای اسلامی شهر و روستا است، تصریح کرد: براساس قانون، قانون‌گذاری و نظارت در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جزو مهم‌ترین وظایف شوراها است و مسایل سیاسی به هیچ عنوان در حوزه شوراها جایگاهی ندارد.

انتهای پیام/63011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول