اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

تقویت باورهای دینی وقوع جرم را کاهش می‌دهد

امام جمعه رودبار جنوب گفت: برای کاهش جرم و جنایت در جامعه باید باورهای دینی را تقویت کنیم.

تقویت باورهای دینی وقوع جرم را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی در همایش  توسعه، قانون و امنیت در این شهرستان اظهار داشت: برای کاهش جرم و جنایت در جامعه باید باورهای دینی خود را تقویت کنیم، زیرا ما مسلمانان اعتقاد داریم که در ماه‌های خاص مثل رمضان و محرم بسیاری از گناهان را انجام ندهیم.

وی تصریح کرد: فلسفه قضا این است که حدود الهی اجرا شود و برای ایجاد امنیت باید سخت‌ترین مجازات‌ها و کیفرها در نظر گرفته شود تا امنیت به وجود آید و یک بخش از امنیت به مدیریت صحیح مسئولان نظام بر می‌گردد.

گروهی با بیان اینکه در آزمون استخدامی گذشته در این استان تعداد 800 نفر پذیرفته شده‌اند، بیان داشت: در این آزمون سهمیه بومی این شهرستان باید لحاظ می‌شد تا موجب جذب جوانان بومی شهرستان مهیا شود.

غلامرضا ابراهیمی رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب نیز از سران طوایف خواست، اگر احساس کردند که زمینه جرمی در طایفه به وجود آمده است، مانع آن شوند و اگر که جرمی به وجود آمد، متهم را به دستگاه قضایی معرفی و صلح و سازش بین دو طرف دعوا برقرار کنند.

وی عنوان کرد: بعضی از سران طوایف قبل از صلح و آشتی بین طرفین درخواست آزادی متهم را از قاضی رسیدگی دارند که اگر چنین شود این مسئله موجب شعله‌ور شدن خشم شاکیان پرونده می‌‌شود.

ابراهیمی گفت: در سال 91 تعداد یک‌هزار و 870 پرونده در دادگستری این شهرستان و تعداد 2 هزار و 900 پرونده در دادسرای این شهرستان ثبت شده است که از این تعداد به ترتیب یک‌هزار و 756 پرونده و 2 هزار و 760 پرونده در دادگستری و دادسرا رسیدگی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این امر حجم بالای کار قضایی در شهرستان را با تعداد کم قاضی نشان می‌دهد، لذا تقاضای دایر شدن شعبه بازپرسی و کیفری در شهرستان را داریم.

انتهای پیام/2655/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول