اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دادگستری استان اصفهان خبر داد

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در اصفهان تشکیل شد

مدیر کل دادگستری استان اصفهان با اعلام تشکیل شعبه دادرسی ویژه جرائم و تخلفات انتخاباتی در اصفهان گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر تا زمان ثبت نام مجوز نصب هیچ گونه پلاکارد و بیلبورد در معابر عمومی را ندارند.

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در اصفهان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا انصاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با موضوع پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، تشریح و تبیین نقش مطبوعات و اصحاب رسانه، با بیان اینکه یکی از مشکلات تشکیلات قضایی در مورد جرائم به روند دادرسی مربوط می‌شود، اظهار کرد: یکی از معایب مجازات افراد متخلف و مجرم انتخاباتی این است که روند دادرسی به سرعت انجام نمی‌شود و معمولاً  بعد از انتخابات تخلف و جرم انجام می‌شود در حالی‌که باید این دادرسی‌ها به سرعت انجام شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

وی با بیان اینکه این تاخیرات اثرگذاری قانون‌ را کاهش می‌دهد، افزود: اثر اجرای این احکام وقتی است که به موقع انجام شود و این یکی از مشکلات قضایی در بحث برخورد تخلفات انتخاباتی است.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه در دوره قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی دستورالعملی را در مورد وظایف و تشکیلات جمهوری اسلامی و قوه قضائیه صادر کرد که ستاد پیشگیری از جرم بر اساس آن تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این دوره هم، این ستاد بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی قوه قضائیه تشکیل و ستاد استانی هم توسط مجریان حکم، ناظران حکم و مسئولان نظارت قوه قضائیه تشکیل شد.

انصاری با بیان اینکه ریاست این ستاد با دادستان کل کشور و در استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری استان است، گفت: دادستان مرکز استان، دادستان ویژه روحانیت، رئیس و دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح، مدیر کل دفتر بازرسی استان، معاون استاندار، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل اطلاعات، فرمانده سپاه، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیئت نظارت شورای نگهبان عضو این ستاد هستند.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه ستاد استانی در اصفهان، افزود: در این جلسات تصمیماتی اتخاذ شده و نیز اخبار ویژه جرائم و تخلفات انتخاباتی توسط اعضاء گزارش می‌شود.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: در حوزه قضایی نیز مسائل قومی در برخی از شهرستان‌ها وجود دارد که حوزه‌های حساس و نیز نیمه حساس شناسایی و نظر اعضاء و نیروهای امنیتی و انتظامی در حوزه‌های حساس اخذ و راهکارهایی اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسات نیز اهم اخبار و گزارشات مربوط به فعالیت‌های زود هنگام انتخاباتی، سفرهای انتخاباتی، همایش‌های استانی با اهداف انتخابات و مصاحبه‌های انتخاباتی، فعالیت‌های رسانه‌ای و ستاد انتخاباتی غیر مجاز، جلسات انتخاباتی با عنوان سمینار علمی، ایثارگری و بهره‌گیری غیر قانونی و غیر مجاز از امکانات دولتی توسط برخی از داوطلبان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر مطرح شده است.

انصاری تصریح کرد: جرائم و تخلفاتی از قبیل سیاه‌ نمایی، تخریب چهره نظام، بهره‌گیری ابزاری از اقوام و دادن وعده و وعید غیر قابل تحقق، استفاده مستقیم و آشکارا از بیت‌المال دولتی و نیمه‌دولتی و توهین و افترا به کاندیدای رقیب در اولویت پیگیری جرائم انتخاباتی است.

وی همچنین تاکید کرد: استقبال و همراهی برخی کاندیداهای احتمالی قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات توسط مدیران استانی و نیز شائبه جانب‌داری مدیران و عزم در ایجاد و صرف امکانات دولتی برای انتخابات در استان  از دیگر تخلفات انتخاباتی ابلاغ شده است.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: هرگونه تبلیغات انتخاباتی قبل از زمان قانونی تحت هر عنوانی توسط شهرداری و نیز نیروی انتظامی استان اصفهان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به یکی از مصوبات ستاد استانی افزود: شهرداری و نیروی انتظامی موظف است از صدور مجوز نصب هر گونه پلاکارد و بیلبورد در معابر عمومی خودداری و نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کند.

انصاری ادامه داد: همچنین شعب ویژه‌ای که رسیدگی به جرائم و تخلفات دادرسی را کوتاه کند در دادسرای عمومی و انقلاب استان و دادسرای ویژه روحانیت تشکیل و برای تخلفات دادسرای نظامی نیز شعبه ویژه‌ای اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/63012/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول