اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری منوجان:

مصوبات شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی لازم‌الاجرا است

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: مصوبات شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی برای تمام دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان لازم‌الاجرا است.

مصوبات شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی لازم‌الاجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حسین شکوهی‌نسب بعد از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و جرائم انتخاباتی در این شهرستان اظهار داشت: برای شکل‌گیری این شورا 15 عضو در شهرستان منوجان و 21 نفر در استان کرمان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم و جرائم انتخاباتی از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: بند پنج اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف دستگاه قضایی را اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان دانسته است.

شکوهی‌نسب پیشگیری از وقوع جرائم اجتماعی را یکی از وظایف و تکالیف شورای پیشگیری از وقوع جرم ذکر و تصریح کرد: اعضای این شورا باید توجه بسیاری به این مقوله مهم داشته باشند.

وی ابراز داشت: در تمام دنیا برخوردها و مجازات‌هایی برای جرائم مختلف در نظر گرفته شده است که امروز جوابگو نیست و تجربه نشان داده است که این مجازات‌ها کاهش جرائم را در پی ندارد.

شکوهی‌نسب عنوان کرد: باید تمام جهان به سمت و سویی پیش رود که با ارائه راهکارهای مناسب قبل از وقوع جرم اقدامات مناسب صورت گیرد، زیرا در هر حال پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین تا هنگامی که امکان پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد، نباید در پی اعمال مجازات باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان با بیان اینکه اعضای این شورا سهم زیادی در کاهش جرائم دارند، گفت: همچنین اداره آموزش و پرورش باید با اطلاع‌رسانی از جرائمی که ممکن است در مدرسه‌ها واقع شود، جلوگیری کند.

شکوهی‌نسب خواستار انجام کارهای فرهنگی و شناسایی مسائل مرتبط با انواع جرائم شد و بیان داشت: همچنین در زمینه پیشگیری از جرائم روحانیان مساجد و بسیج می‌توانند، نقش بسیار مؤثری داشته باشند.

وی مصوبات شورای پیشگیری از جرائم را برای تمام دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان منوجان لازم‌الاجرا دانست و اذعان داشت: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند، می‌طلبد، اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد تا انتخاباتی سالم و بدون حاشیه داشته باشیم.

شکوهی‌نسب خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به اینکه فتنه 88 هزینه سنگینی به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرد، باید پیش از این دوره از انتخابات اقدامات لازم را طبق قانون انجام دهیم تا از وقوع هرگونه اتفاق احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی با تأکید بر رعایت قانون از طرف کاندیداها و طرفداران آنها و همچنین مجریان انتخابات اظهار داشت: رعایت قانون در آرامش و سلامت انتخابات بسیار تأثیرگذار است، بنابراین باید تدابیر لازم در این مورد اندیشیده شود.

شکوهی‌نسب تصریح کرد: افرادی که در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم گام برمی‌دارند، باید دارای اخلاق حسنه اسلامی باشند و تمام توانمندی خود را برای برگزاری انتخاباتی قانونمند به کار گیرند.

انتهای پیام/80006/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول