اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیرجند خبر داد

اعتبار 3 میلیارد تومانی برای ساخت بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای کشور

شهردار بیرجند با بیان اینکه ساخت بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای کشور 3 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: هزینه اولیه این فرهنگ‌سرا 700 میلیون تومان اختصاص یافته است.

اعتبار 3 میلیارد تومانی برای ساخت بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرای کشور

عباسعلی مدیح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: فرهنگ‌سرای خراسان جنوبی در زمینی به مساحت 23 هزار متر مکعب با زیربنای 7 هزار و 500 متر مربع احداث می‌شود.

وی سالن همایش و آمفی تئاتر با ظرفیت 3 هزار صندلی، ساختمان اداری، آتلیه آموزش و سایت، رستوران و کافی‌نت و کتابخانه با دو سالن مطالعه، گالری، نگارخانه و فروش محصولات فرهنگی را از امکانات این فرهنگ‌سرا برشمرد.

ساخت 12 واحد تجاری در فرهنگ‌سرای بیرجند

شهردار بیرجند از ساخت 12 واحد تجاری نبش بلوار صیاد شیرازی بیرجند خبر داد و افزود: مجموعه‌های جانبی این فرهنگ‌سرا نیز در 2 هزار و 300 متر مربع احداث می‌شود.

مدیح هزینه ساخت این فرهنگ‌سرا را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه اولیه این فرهنگ‌سرا 700 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی پنج هزار ساله بیرجند، متذکر شد: طرح این فرهنگ‌سرا برگرفته از کاروانسراهای بیرجند است که طراحی تمام مجموعه این فرهنگ‌سرا شامل معماری و سازه‌های آن برای نخستین بار توسط کارشناسان شهرداری بیرجند انجام شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه سالن همایش این فرهنگ‌سرا 4 هزار متر مربع زیربنا دارد، اذعان داشت: سالن همایش این مجموعه در دهه فجر با ظرفیت 3 هزار نفری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/69014/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول