اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری گرگان انجام می‌شود

آموزش رفتارهای ترافیکی در خانه‎های فرهنگ گرگان

مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان از آموزش رفتارهای ترافیکی در خانه‌های فرهنگ سطح شهر خبر داد.

آموزش رفتارهای ترافیکی در خانه‎های فرهنگ گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی بکاییان ظهر امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت: با آموزش می‌توان برنامه‌های فرهنگ‌سازی ترافیکی را از شعار به عمل تبدیل کرد و از تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت درون‌شهری و برون‌شهری در آینده پیشگیری کرد بر این اساس در این طرح ،کودکان سنین هشت تا 16 سال آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: این آموزش می‌تواند با حضور در دبستان و یا خانه‌های فرهنگ به صورت تئوری و عملی صورت گیرد.

کتابچه ویژه رفتارهای ترافیکی به کودکان تهیه، طراحی و منتشر می‎شود

مدیریت اداره حمل و نقل ترافیک شهرداری گرگان اعلام کرد: با همکاری این مرکز و هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان برای آموزش رفتارهای ترافیکی به کودکان، کتابچه ویژه تهیه، طراحی و منتشر خواهد شد.

بکاییان اضافه کرد: ما در این برنامه‌های آموزشی علاوه بر آموزش قوانین، بحث اعمال قانون برای افراد متخلف، قوانین راهنمایی و رانندگی و روش‌های کمک به بحران ترافیک، آنها را با نحوه نظارت از طریق دوربین‌های کنترل نامحسوس آشنا خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان از مراکز پیشگام در شهرهای کشور برای راه‌اندازی مراکز کنترل نامحسوس و هوشمند بوده و از سه سال قبل قانون را به صورت قوی اعمال می‌کند.

بکاییان اذعان داشت: به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و برای افزایش ایمنی و سلامت شهروندان، اعمال قانون در تقاطع‌های سطح شهر گرگان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: نصب 43 دوربین جدید در دستور کار مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان قرار گرفته است که به زودی در مکان‌های جدید نصب و فعال خواهد شد.

ثبت 3900 تخلف در مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان

مدیر مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: به موجب آمار ثبت شده مرکز کنترل ترافیک و حمل و نقل شهرداری گرگان در زمان تعطیلات نوروزی سال 1392، تعداد 3 هزار و 900 تخلف توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

بکاییان اذعان داشت: این در حالی است که این میزان در مدت تعطیلات 13 روزه نوروزی سال گذشته که 4 هزار و 225 مورد تخلف به ثبت شده است، 7٫7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوربین‌های هوشمند در میدان شهید هزارجریبی، فلسفی، چهارراه میدان، میدان معلم، تقاطع گل‌ها، بانک ملی (زمزم سابق)، تقاطع تابلو، میدان شهرداری، تقاطع گلشهر، میدان ولیعصر(عج)، میدان کریمی، میدان شهید قندهاری، میدان سر خواجه، تقاطع شهدا و میدان شهید مفتح فعال و اعمال قانون می‌گیرد.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول