اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان تاکید کرد

ضرورت استفاده از همیار پلیس در کنترل ترافیک گیلان

رئیس پلیس گیلان گفت: استفاده از همیاران پلیس در امر کنترل ترافیک ضروری بوده و رانندگان و سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ای در اجرای قانون با پلیس همکاری کنند.

ضرورت استفاده از همیار پلیس در کنترل ترافیک گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی در کمیسیون تحول راهور در سالن کوثر فرماندهی انتظامی گیلان کاهش تلفات انسانی و خودرویی در جاده‌های استان را نشانه تلاش پلیس و اقدام‌های فرهنگی انجام شده دارد و این روند باید استمرار داشته باشد.

وی هدف از اعمال قانون در رانندگی را اصلاح و ارتقای فرهنگ رانندگی اعلام کرد و گفت: اعمال قانون باید با نگرش تربیتی و آموزشی باشد، یعنی راننده متخلف باید از عواقب تخلف خود آگاه باشد.

قائدرحمتی بر استفاده از نظامیان با تجربه در امر راهنمایی و رانندگی تصریح کرد و افزود: با استانداردسازی تعالی رفتار خود می‌توانیم به استانداردسازی ترافیک در جامعه برسیم.

وی بر نظم‌بخشی در امر ترافیک تاکید کرد و یادآور شد: نظم‌بخشی در ترافیک نشانه کنترل در تردد خودروهاست و در نتیجه تصور تخطی از قانون در ذهن راننده خطور نمی‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان، آلودگی صوتی، حمل سگ با وسایل نقلیه، رفتارهای ناهنجار مانند بد حجابی، رقص و پایکوبی در وسایل نقلیه و ... را نوعی از تخطی در امر قانون رانندگی دانست و خاطرنشان کرد: برخورد پلیس با اینگونه ناهنجاری‌ها باید قاطع باشد.

وی خواستار تعامل دو سویه سازمان‌های فرهنگی و سازمان‌های مسئول در زیرساخت‌های مواصلاتی و شهری را شد و تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه استاندارد، تعامل و مشارکت همگانی به ویژه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول ضروری است.

قائدرحمتی با بیان اینکه گستره خودرو و ترافیک با نیروی موجود همخوان نیست، اذعان کرد: استفاده از همیاران پلیس در امر کنترل ترافیک ضروری بوده و رانندگان و سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ای در اجرای قانون با پلیس همکاری کنند.

وی با اشاره به نگرانی مردم از استفاده غیر صحیح برخی جوانان از موتورسیکلت، متذکر شد: اشخاصی که با حرکات زیگزاگ، تک چرخ زدن، سرعت غیر قابل کنترل، ایجاد صداهای ناهنجار، تردد از پیاده‌روها و ... ضمن به مخاطره انداختن خود، آرامش جامعه را مختل می‌کنند با اعمال قانون قاطع پلیس مواجه می‌شوند.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان، کنترل بیشتر پلیس بر پارکینگ‌ها برای نگه‌داری صحیح اموال مردم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول