اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسیر عنوان کرد

احداث 3 مجتمع فولاد در بردسیر

فرماندار بردسیر گفت: به دلیل وجود آب فراوان 3 مجتمع فولاد در این شهرستان احداث و یا در حال ساخت است که امیدواریم با فعالیت آن گامی اساسی در راستای رفع مشکل اشتغال برداشته شود.

احداث 3 مجتمع فولاد در بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، هادی احمدی ظهر امروز در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهرهای گلزار و نگار اظهار داشت: شهرستان بردسیر که به سرزمین جویبارهای روان استان کرمان شهرت دارد از چهار بخش و پنج شهر تشکیل شده و با توجه به فراوانی منابع آب زیرزمینی در جای‌جای آن جویبارهای روان به چشم می‌خورد.

وی افزود: محصولات کشاورزی این شهرستان از جمله گندم از مرغوبیت خاصی برخوردار است که در حال حاضر به دلیل محصولات جایگزین کشت این محصول کم‌رنگ شده و امیدواریم با همت کشاورزان و افزایش تولید در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشنواره گندم در نگار باشیم.

احمدی بیان داشت: آب و هوای مساعد و کوهستانی بودن شهرستان سبب شده که گل محمدی در این منطقه پرورش داده شود به گونه‌ای که عطر و گلاب این شهرستان شهرت جهانی دارد و این امر زمینه را برای برگزاری چشنواره گل محمدی در بردسیر رقم زده است.

وی گفت: منطقه گلزار به دلیل زیبایی‌های خاص مورد توجه گردشگران است و میوه‌های گلابی و سیب و سایر محصولات سردرختی این خطه جنبه صادراتی دارد و همه ساله به همت مردم جشنواره گلزار برگزار می‌شود.

احمدی عنوان کرد: علاوه بر کشاورزی صنعت هم در این شهرستان در حال رشد و شکوفایی است و به دلیل وجود آب فراوان سه مجتمع فولاد در این شهرستان احداث و یا در حال ساخت است که امیدواریم با فعالیت این سه مجتمع فولاد گامی اساسی در راستای رفع مشکل اشتغال برداشته شود.

فرماندار بردسیر گفت: با فعالیت دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و همچنین مجتمع آموزشی عالی کشاورزی این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای علمی و دانشگاهی استان کرمان مطرح است.

وی تاکید کرد: کارخانه‌های الکل صنعتی، پنیر، گلاب‌گیری، لاستیک، گونی‌بافی و وجود معادن مس زمینه اشتغال بسیاری از جوانان شهرستان را فراهم و با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر اصلی کرمان، سیرجان - بندرعباس آینده‌ای درخشان پیش روی پیشرفت این شهرستان وجود دارد.

احمدی خاطر نشان کرد: داشتن آب و هوای مناسب و همچنین آثار و ابنیه تاریخی فراوان زمینه را برای جذب بسیاری از گردشگران از اقصی نقاط کشور فراهم کرده است.

حسینی بخشدار بخش نگار در این نشست اظهار داشت: این بخش یکی از قطب‌های کشاوری استان کرمان محسوب می‌شود و محصولات کشاورزی این بخش به سایر نقاط استان صادر و در حال حاضر بیش از 10 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی داریم.

وی خاطر نشان کرد: محصولات دامی و گوشتی این بخش نیز به شهرهای اطراف صادر می‌شود و در حال حاضر بخشی از شیر مورد استفاده کارخانه پنیرسازی بردسیر از این شهر تولید می‌شود.

حسینی مسجد جامع نگار، تپه مهرنگار، قلعه تاریخی نگار، برج سلجوقی، حمام تاریخی، آتشکده، قلعه بهرامجرد و منزل دکتر ناصر را از جمله آثار و ابنیه تاریخی این خطه دانست.

انتهای پیام/80012/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول