اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان:

وضعیت مدیریت صندوق فولاد کشور باید مشخص شود

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان گفت: رفع مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد در گروی انتقال قطعی صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و وضعیت ابن صندوق باید هر چه سریع‌تر مشخص شود.

وضعیت مدیریت صندوق فولاد کشور باید مشخص شود

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انتشار اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها مبنی بر اینکه بلوک 56 درصدی ذوب آهن در بورس به فروش رفته است، اظهار کرد: بلوک ذوب آهن به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داشته و هیچ ارتباطی به صندوق فولاد کشور نداشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب می‌کنید یا خیر، اضافه کرد: اصل این خبر صحت داشته اما شایعات و حاشیه‌های ایجاد شده به دنبال خبر فروش بلوک 56 درصدی ذوب آهن در بورس صحت ندارد.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان با بیان اینکه بلوک 56 درصدی به موضوع پرداخت دیوت دولت به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داشته و هنوز بلوک 56 درصدی ذوب آهن به فروش نرفته و این بلوک به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است، تصریح کرد: هیچ پولی برای این موضوع پرداخت نشده و تمام این بلوک به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده و به دنبال این نقل و انتقالات ریالی به حساب صندوق فولاد کشور نشده است.

وی با تاکید بر اینکه طی دو روز گذشته بخشی از حقوق اسفند ماه بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت شده و باقی‌مانده حقوق این افراد نیز باید با تأمین اعتبار پرداخت شود، ادامه داد: حق مدیریت افرادی که از گروه‌های دریافت حقوق 16 به بالا هستند قطع شده است چرا که این افراد به دلیل اشتباهاتی از حق مدیریت برخوردار بوده‌اند.

دستمزد با اشاره به اینکه این افراد با شایعه‌سازی‌هایی نسبت به حضور مسئولان صندوق فولاد کشور در مسجد رسول واقع در زرین‌شهر در سطح وسیع استان اطلاع‌رسانی کرده بودند، تاکید کرد: اما این موضوع از سوی مسئولان صندوق فولاد کشور تکذیب شده بود و مسئولان صندوق فولاد کشور در اصفهان حضور نیافتند.

وی با بیان اینکه مردم نیز در زمان اعلام شده از سوی گروه‌های بالادستی مبنی بر حضور مسئولان صندوق فولاد کشور در اصفهان در مقابل مسجد رسول تجمع کردند، افزود: البته نیرو‌های انتظامی نیز پس از تجمع بازنشستگان صندوق فولاد کشور در مقابل مسجد رسول به صحنه آمدند و تجمع کنندگان را متفرق کردند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال این موضوع اطلاعیه‌ای درب مسجد رسول مبنی بر حضور این بازنشستگان در مقابل مجموعه رسیدگی به امور بازنشستگان واقع در خیابان نقاشی اصفهان نصب شده بود، گفت: این اطلاعیه‌ها و شایعه‌سازی‌ها از سوی افرادی که حق مدیریت آنها قطع شده، صورت گرفته است و این افراد تنها به دنبال ایجاد نفاق در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که انتقال قطعی صندوق فولاد کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و به دست گرفتن مدیریت صندوق توسط این وزارت‌خانه محقق نشود مشکلات بازنشستگان این صندوق ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر این نقل و انتقالات به سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است و رفع مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد در گروی انتقال قطعی صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و وضعیت این صندوق باید هر چه سریع‌تر مشخص شود.

دستمزد با بیان اینکه هفته آینده‌ای جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان بازنشستگی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود و این سازمان باید مدیریت صندوق فولاد را بر عهده بگیرد تا بازنشسته نگران مستمری‌اش نباشد، اضافه کرد: البته این سازمان می‌تواند سهام و املاک متعلق به صندوق فولاد را نیز به این صندوق منتقل کند و نسبت به ساماندهی مشکلات بازنشستگان اقدامات لازم را انجام بدهد.

انتهای پیام/63004/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول