اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باهنر در بوشهر:

حل مشکلات گرانی و اشتغال در اولویت دولت آینده / ضعف دولت عامل کاهش رشد اقتصادی کشور است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در بوشهر گفت: رئیس جمهور آینده باید نقاط قوت رئیس جمهوری فعلی را ادامه دهد و حل مشکلات گرانی و اشتغال را در دستور کار خود قرار دهد.

حل مشکلات گرانی و اشتغال در اولویت دولت آینده / ضعف دولت عامل کاهش رشد اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا باهنر عصر امروز در جمع مردم بوشهر در حسینیه گلزار شهدای این شهر با بیان ‌اینکه دکتر احمدی نژاد نقاط قوت و ضعفی در برنامه‌های خود داشت، اظهار داشت: رئیس جمهور در فعالیت 8 ساله خود تلاش و همت فراوانی داشت اما، مشکلات نقدینگی موجب بروز نابسامانی اقتصادی شد به طوری که رشد اقتصادی که باید به 8 درصد برسد به کمتر از 4 درصد رسید که با برنامه تدوین شده فاصله طولانی دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: اگر چه تحریم‌ها در کاهش رشد اقتصادی اثر داشت اما، بیش از 60 درصد آن به نقاط ضعف دولت بر می‌گردد.

باهنر با بیان اینکه دولت احمدی نژاد پرکار با تحرک و علاقه‌مند به خدمتگزاری بود، افزود: این دولت به سیاست‌های راهبردی دقت کافی نمی‌کرد و موجب بروز مشکلات به ویژه تورم شد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزایش رشد نقدینگی از 70 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان را موجب رشد سرسام آور نقدینگی در جامعه دانست و تصریح کرد: در برنامه‌ریزی دولت هدف‌گذاری باید در دو برنامه یک و پنج ساله تدوین شود که دولت از سیاست‌های طراحی شده منحرف نگردد.

وی افزود: تزریق 15 هزار میلیارد تومان نقدینگی در طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده موجب شد دخل و خرج مردم متحول گردد و برخی افراد که بیکار بودند با دریافت این تسهیلات بیکار بدهکار شدند و برخی نیز از زندان‌ها سر در آوردند.

باهنر، سرمایه‌گذاری در سواحل کشور را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال ثابت و درآمدزا ذکر کرد و گفت: وجود این همه ساحل در شمال و جنوب کشور با برنامه‌ریزی مدون می‌تواند شغل‌های پایدار برای مردم با کمترین سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع هدفمند کردن یارانه باید ادامه داشته باشد، بیان کرد: افزایش میزان دریافتی مردم از این محل، باید با برنامه‌ریزی دقیق و تامین منابع آن صورت گیرد، تنها با افزایش یارانه‌ها بدون در نظر گرفتن محل تامین اعتباری آن، نه تنها به سود مردم نیست بلکه افزایش 9 برابری قیمت‌ها در پی خواهد داشت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین بر توجه به تولید در کشور تاکید کرد و گفت: افزایش تولید در بخش‌های مختلف اثرات بسیار مثبتی به اقتصاد جامعه وارد می‌کند و موجب کاهش تورم و قیمت‌ها می‌شود که باید حتما در دستور کار دولت آینده قرار گیرد.

باهنر با بیان اینکه دولت باید روی اصول پایبند باشد گفت: ما با همه کشورها به استثنای رژیم صهیونیستی می‌توانیم رابطه داشته باشیم و طبق سند چشم انداز توسعه باید با همه کشورها تعامل سازنده برقرار کنیم که در دولت نهم و دهم سیاست دیپلماسی خارجی خوبی ارائه نشد.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور فعلی شجاع بود ولی نباید این شجاعت به بی‌باکی تبدیل شود چراکه موجب بروز مشکلات فراوانی می‌شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید برنامه‌ها و سیاست‌ها را با برنامه راهبردی و دورنگری اداره کند گفت: برنامه‌های آینده دولت باید با خردجمعی و با حفظ اصول انقلاب و پرهیز از هرگونه نابسامانی باشد تا به اهداف مطلوب دست یابد.

باهنر افزود: امیدوارم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی شاهد حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات و حل مشکلات اقتصادی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/66006/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول