اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

کارگرانی که حقوق خود را طلب می‌کنند به جریان انحرافی وصل نیستند

امام جمعه میناب گفت: چرا برخی در میناب کارگرانی را که حقوق خود را مطالبه می‌کنند به جریان‌های انحرافی متصل می‌کنند، آنها انسان‌هایی زحمت‌کش هستند که فقط طلب خود را می‌خواهند.

کارگرانی که حقوق خود را طلب می‌کنند به جریان انحرافی وصل نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میناب با اشاره به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم، از شهید مطهری به عنوان نماد روشن فکری دینی نام برد و اظهار داشت: روشن فکری مطهری با روشن فکری غربی تفاوت داشت.

وی با بیان این مطلب که مطهری پرورش یافته حوزه علمیه بود، افزود: حوزه‌های علمیه اماکنی هستند که تکلیف گرایی را منتشر می‌کنند.

امام جمعه میناب با برشمردن برخی خدمات استاد شهید مطهری، جلوگیری از انحراف در جامعه وقت و فهمیدن به موقع خطر منافقین را از مهم‌ترین خدمات شهید مطهری ذکر کرد.

معتمدی‌فر در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز کارگر اشاره کرد و با بیان اینکه توجه به حقوق کارگران بخشی از اسلام محسوب می‌شود، آرامش در زندگی را حق اساسی این قشر دانست و اضافه کرد: کمتر موسسه و یا سازمانی پیدا می‌شود که حقوق کارگران آن دو یا سه ماه به تأخیر افتد.

خطیب جمعه میناب با ذکر این مطلب که در نظام اسلامی بین کارگر و مزدور تفاوت وجود دارد، گفت: چرا برخی در میناب کارگرانی را که حقوق خود را مطالبه می‌کنند به جریان‌های انحرافی متصل می‌کنند آنها انسان‌هایی زحمت‌کش هستند که فقط طلب خود را می‌خواهند.

وی همچنین برگزاری یادواره شهدا کارگر را از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نیاز در میناب ذکر کرد.

امام جمعه روز ملی خلیج فارس را مورد بحث قرار داد و بیان کرد: توطئه‌ها و هیجاناتی که برای تغییر نام خلیج فارس صورت می‌گیرد همه از اقدامات استکبار است. آتش تلاش برای تغییر نام خلیج فارس برای نخستین بار توسط جمال عبدالناصر برافروخته شد.

معتمدی‌فر با تاکید بر مستندات تاریخی درباره نام خلیج فارس و اینکه خلیج فارس برای همیشه تاریخ خلیج فارس است، تصریح کرد: اعراب به دنبال راه انداختن جنگ جمل هستند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود نوع انتخاب را در خلق حماسه موثر دانست و افزود: مردم در 24 خردادماه چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری به کسانی رای دهند که قوی و قدرتمند باشند.

وی با نقل داستان حضرت موسی (ع) و حضرت شعیب (ع) گفت: اداره کشور و محلات باید به دستان توانمند افرادی موسی صفت سپرده شود.

امام جمعه میناب همچنین به مشکل کمبود خون مورد نیاز در این شهرستان اشاره کرد و افزود: میناب با جمعیت جوانی که دارد نبایدبه گونه‌ای باشد که فردی به علت نیاز به خون جان خود را از دست دهد.

انتهای پیام/88004/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول