اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موزه علوم و فناوری ایران:

همایش بین‌المللی « علم» آبان امسال برگزار می‌شود

رئیس موزه علوم و فناوری ایران گفت: سومین همایش بین‌المللی «پیشینه، حال و آینده علم» طی آبان ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی « علم» آبان امسال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، مهرداد وحدتی ظهر امروز در آیین گشایش سومین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری اظهار داشت: موزه‌های علوم در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند اما اطلاق نام موزه ندارند و از آنها به عنوان مراکز یا کانون‌های علم نام برده می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف این است که این مراکز که اغلب مراکز تولید علم و پژوهش هستند، بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند.

وحدتی با اشاره به اینکه وقتی علم را به یک قشر خاص محدود کنیم باعث می‌شود که گرایش عامه مردم به علم کاهش یابد، افزود: در موزه‌های علمی اروپا به گذشته بیشتر توجه نمی‌شود و بیشتر به علم روز توجه شده است.

وی با بیان اینکه موزه علوم ایران در سال 89 به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: در این موزه اشیای طبیعی و یا مصنوعی به صورت ماکت یا نمونه متحرک بازسازی شده و به نمایش گذاشته می‌شود.

وحدتی با تاکید بر اینکه موزه علوم در دو بخش نمایشگاه دائمی و سیار کار خود را انجام می‌دهد، بیان کرد: نمایشگاه دائمی موزه در تهران مستقر است و در شهرستان‌ها به دلیل نداشتن مکان و زمین امکان دایر شدن ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمایل داریم دانش‌آموزان بخشی از کلاس‌های درسی خود را در این موزه بگذرانند، تصریح کرد: 90 درصد فعالیت‌های موزه پژوهشی است و در زمینه آموزش نیز آموزش عموم را مدنظر دارد.

این مسئول با اعلام اینکه دو همایش با همکاری کشورهای خارجی در تهران برگزار شده است، یادآور شد: سومین همایش بین‌المللی پیشینه، حال و آینده علم در آبان ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

انتهای‌ پیام/86011/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول