اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی اعلام کرد

واکسیناسیون 2 میلیون دام سبک و سنگین در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 2 میلیون رأس دام سبک و سنگین در آذربایجان‌غربی علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

واکسیناسیون 2 میلیون دام سبک و سنگین در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ظهر امروز شهرام دیلمقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی دامپزشکی از طرف سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون برای پیشگیری و محافظت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد از جمعیت دامی کشور به صورت سنتی پرورش پیدا می‌کند، ابراز داشت: با توجه به وسعت، جمعیت و نوع پرورش دام در کشور، بهترین روش برای پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های دامی واکسیناسیون است.

دیلمقانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 30 میلیارد تومان در امر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی توسط سازمان دامپزشکی کشور هزینه شد که از این رقم هفت درصد در آذربایجان‌غربی صرف هزینه خرید واکسیناسیون و طرح‌های خدمات عشایری شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: در سال گذشته بیش از دو میلیون رأس دام سبک و 400 هزار رأس دام سنگین بر علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

وی با مقایسه جمعیت انسانی درگیر با بیماری تب مالت در سال‌های 84 و 91، تصریح کرد: این جمعیت از یک هزار و 987 نفر در سال 84 به 318 نفر در سال 91 رسید و این به دلیل منظم بودن و بالا بردن سطح پوشش ایمنی دام‌ها در مقابل بیماری تب مالت است.

دیلمقانی با اشاره به طرح‌های توسعه بخش کشاورزی، اعلام کرد: 9 میلیارد تومان در اختیار بخش خصوصی از جمله فارغ‌التحصیلان دامپزشکی به منظور تجهیز مطب، داروخانه، شرکت‌های پخش دارو، آزمایشگاه‌های دامپزشکی و خودروهای حمل شیر، دام و فرآورده‌های خام دامی شده است.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول