اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله‌زده در اولویت کار قرار دارد.

پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله‌زده

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: اکیپ‌های دامپزشکی استان بوشهر هم اکنون با تمام توان در حال خدمت رسانی به مناطق زلزله زده شهرستان دشتی هستند.

وی بیان کرد: بلافاصله بعد از وقوع زلزله نخستین اکیپ دامپزشکی از شهرستان دشتی به منطقه اعزام شده و سپس شهرستان‌های تنگستان، دیر، کنگان و ستاد نیز به عنوان شهرستان‌های معین به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و با انجام عملیات ایمنی و بهداشتی سعی در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در منطقه دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: در زلزله اخیر بحث بهداشت عمومی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام حائز اهمیت است و با توجه به جابه‌جایی لایه‌های خاک و احتمال بروز بیماری‌هایی همچون شاربن و لپتوسپیروز ضدعفونی اماکن در ساعات اولیه در دستور کار قرار داشت.

بحرانی گفت: هم اکنون 5 اکیپ دامپزشکی مستقر در منطقه با انجام عملیات ضد عفونی و سمپاشی اماکن دامی، مراقبت فعال و همچنین درمان دام‌های آسیب دیده در حال فعالیت هستند و تمام همت خود را برای برقراری امنیت بهداشتی عمومی منطقه را به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول