اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

کمبود اعتبارات عمده‌ترین مشکل دامپزشکی خراسان‌رضوی است

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: کمبود اعتبارات و نبود نیروی انسانی مورد نیاز دو مشکل عمده دامپزشکی خراسان‌رضوی است.

کمبود اعتبارات عمده‌ترین مشکل دامپزشکی خراسان‌رضوی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، ناصر مرگان‌ازغدی عصر امروز در حاشیه بازدید از اداره دامپزشکی خلیل‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد 6 میلیون دام سبک و 340 هزار دام سنگین در استان وجود دارد که نشان‌دهنده سرمایه عظیم دام در این استان است.

مرگان‌ازغدی با بیان اینکه تولید 75 میلیون قطعه طیور گوشتی در دوره‌های مختلف سال، خراسان‌رضوی را به قطب تولید مواد گوشتی تبدیل و از سایر استان‌ها متمایز می‌کند، گفت: خراسان‌رضوی در بحث تولید مواد پروتئینی جایگاه خاصی در کشور دارد و نگاه دامپزشکی روند توسعه این فعالیت‌ها در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبارات و نبود نیروی انسانی مورد نیاز دو مشکل عمده دامپزشکی خراسان‌رضوی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در امسال تصریح کرد: عسل از جمله محصولاتی است که از استان صادر می‌شود و در این زمینه در سال گذشته توانستیم حرکت‌های مثبتی را داشته باشیم که امیدواریم در امسال نیز ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه اغلب وسایل تولید عسل در داخل وجود دارد، افزود: به جز اقلامی مانند کیت‌های آزمایشگاهی و روش‌های تشخیصی که وابسته هستیم مابقی اقلام تولید کشور است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی به بحث برون سپاری اشاره کرد و گفت: اغلب امور دامپزشکی برون‌سپاری و به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در ارتباط با نبود کشتارگاه صنعتی در خلیل‌آباد و بردسکن گفت: ایجاد کشتارگاه امری ضروری است و مردم بدانند که کشتاری بدون نظارت دامپزشکی در شهر غیر ممکن است.

انتهای پیام /70021‌/ش‌20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول