اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

17 کشتارگاه دامی خراسان‌رضوی اتاق پیش‌سرد دارند

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: حدود 35 کشتارگاه دامی در خراسان‌رضوی وجود دارد که از این تعداد 17 کشتارگاه دارای اتاق پیش‌سرد هستند و حدود 18 کشتارگاه دیگر ساخت اتاق پیش‌سرد را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

17 کشتارگاه دامی خراسان‌رضوی اتاق پیش‌سرد دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان‌ازغدی ظهر امروز در نشست خبری روز جهانی دامپزشکی در سالن اجتماعات شبکه دامپزشکی مشهد اظهار کرد: کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های خراسان‌رضوی در سال گذشته تشکیل و فعالیت خود را امسال آغاز می‌کند و می‌تواند ساماندهی شایانی به کشتارگاه‌های سطح استان داشته باشد.

وی ادامه داد: این کمیته با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری خراسان‌رضوی امسال فعال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی بیان کرد: حدود 35 کشتارگاه دامی در خراسان‌رضوی وجود دارد که از این تعداد 17 کشتارگاه دارای اتاق پیش‌سرد هستند و حدود 18 کشتارگاه دیگر ساخت اتاق پیش‌سرد را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مرگان‌ازغدی خواستار شد: سازمان‌ همیاری‌های شهرداری و فرمانداری در ساخت اتاق پیش‌سرد نقش موثری دارند که امیدواریم با همکاری این نهاد‌ها بتوانیم هرچه سریع‌تر اقدام به ساخت اتاق‌های پیش سرد برای مابقی کشتارگاه‌ها کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ریخته شدن روزانه 30 هزار لیتر خون در کشتارگاه‌های خراسان‌رضوی سبب به وجود آمدن خطرات بسیاری برای کارکنان کشتارگاه‌ها می‌شود اما مصرف‌کنندگان می‌توانند اطمینان کامل از تمامی محصولاتی که مهر دامپزشکی را دارند، داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی اظهار کرد: عمده برنامه‌های روز دامپزشکی در کشور در روز ملی دامپزشکی چهاردهم مهرماه برگزار می‌شود و یادآوری روز جهانی دامپزشکی بیشتر به سبب توجه کردن روزافزون به این بخش و پیگیری اقدامات مورد نیاز است.

مرگان‌ازغدی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سال 92 که در دستور کار قرار گرفته هدفمند شدن واکسیناسیون در خراسان‌رضوی است که امیدواریم با استفاده از این طرح بتوانیم نتایج مناسب‌تری از واکسیناسیون دام و طیور در این استان به دست آوریم.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون به صورت تنها برای کنترل و پیشگیری از بیماری کافی نیست و باید عواملی همچون کنترل فعال تردد‌های میان مرزی و همچنین میان‌استانی و تغذیه صحیح دام توجه بسیار کرد.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول