اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز آموزش استعدادهای درخشان آمل خبر داد

راهیابی 32 دانش‌آموز سمپاد آمل به المپیاد علمی

مدیر مرکز آموزش استعدادهای درخشان آمل با اعلام اینکه مرحله دوم المپیاد علمی دانش‌آموزی 10 اردیبهشت برگزار می‌شود، از راهیابی 32 دانش‌آموز مرکز سمپاد پسر این شهرستان به این مرحله خبر داد.

راهیابی 32 دانش‌آموز سمپاد آمل به المپیاد علمی

عباسعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: دانش‌آموزان مرکز استعدادهای درخشان آمل هر ساله در میدان‌های مختلف علمی در سطح بین‌المللی و جهانی برای کشورمان افتخارآفرین هستند.

وی افزود: عرفان توکلی دارنده مدال نقره المپیاد ریاضی جهان به میزبانی هلند، مرتضی زادی‌مقدم رتبه دوم المپیاد کامپیوتر دنیا به میزبانی آلمان و کامیار عزیززاده مقام دوم المپیاد اختر فیزیک جهان در چین تنها تعدادی از دانش‌آموزان افتخارآفرین این مرکز بودند.

مدیر مرکز آموزش استعدادهای درخشان آمل با اعلام اینکه بیش از 120 نفر از دانش‌آموز مستعد و تیزهوش استان به مدت 9 روز در این مرکز کلاس‌های آموزشی ویژه المپیاد علمی را با حضور اساتید برجسته پشت‌سر گذاشتند، گفت: در این دوره آموزشی، دانش‌آموزان توانستند خود را برای آزمون آینده آماده کنند.

محمدی با بیان اینکه 8 هزار و 894 مازندرانی در المپیاد علمی شرکت داشتند، ابراز داشت: مرحله دوم این المپیاد علمی دانش‌آموزی 10 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آموزش استعدادهای درخشان آمل تصریح کرد: 455 نفر از برگزیدگان المپیاد علمی دانش‌آموزی مرحله نخست در مازندران برای مرحله دوم خود را آماده می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه محمدعلی امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به همراه علی‌اکبر عالمی رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران و اکبر لطفی مدیر آموزش و پرورش آمل از این مرکز و روند آموزشی کلاس‌های آمادگی المپیاد علمی مازندران بازدید داشتند، گفت: در شهرستان امل نیز 49 دانش‌آموز در مرحله دوم این ماراتن علمی حضور دارند که 32 دانش‌آموز از مرکز سمپاد پسر این شهرستان هستند.

رضایی با اشاره به اینکه این مرکز از سال 1374 کار خود را با نظارت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان آغاز کرد، اذعان داشت: در پایان این رقابت‌های علمی 280 نفر از سطح کشور به عنوان تیم ملی دانش‌آموزی ایران به اردوی آماده‌سازی و معرفی نفرات برتر به مسابقات برون‌مرزی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/86012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول