اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

اطمینان جامعه از شوراها معیاری برای میزان قبولی آنهاست

امام جمعه فیروزکوه گفت: اطمینان جامعه از شوراها، شاخص اصلی و معیاری برای میزان قبولی آنهاست.

اطمینان جامعه از شوراها معیاری برای میزان قبولی آنهاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان فیروزکوه در مسجد جامع این شهر با اشاره به در پیش بودن نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها، روز شوراها و هفته شهر و شهروند اظهار کرد: مسأله شوراها یکی از مسائل اساسی در نظام مقدس اسلامی است.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها باید با عملکرد مناسبی که از خود در عرصه مدیریت شهری و روستایی نشان می‏دهند، جایگاه شوراها را در نظام اسلامی حفظ و حراست کنند.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: در اسلام و آموزه‏های ناب اسلامی بارها و بارها نسبت به مسأله شور و مشورت تأکید شده است.

وی با اشاره به آیه 159 سوره مبارکه آل‏عمران که در آن خداوند به پیامبر (ص) خود می‏فرمایند "وشاورهم فی الامر"، گفت: دو نکته اصلی و اساسی در این آیه نهفته که نخستین آن، تصمیم‏گیری و مشورت بر مدار حق و راستی است.

استیری افزود: اجرایی کردن تصمیم با توکل بر خدا نکته دومی است که از این آیه شریفه مستفاد می‏شود و باید مورد توجه اعضای شوراهای اسلامی قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: گاهی تصمیم‏گیری‏های خوبی انجام می‏شود؛ اما آن طور که باید در اجرا خوب عمل نمی‏شود.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان فیروزکوه ادامه داد: اگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در تصمیم‌گیری‏های خود عادلانه و بر اساس حق و توکل بر خدا عمل کنند، قطعاً پیروز خواهند شد و رضایت آحاد مردم را جلب خواهند کرد.

مشورت همانند سوپاپ اطمینان است

وی مشورت را سوپاپ اطمینانی توصیف کرد که باید اعضای شوراها به آن توجه کنند و تصریح کرد: درجه اطمینان افراد جامعه از شوراها، میزانی برای نمره قبولی آنهاست.

استیری بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بدانند و آگاه باشند که اگر مردم در سال‏های گذشته به آنها اطمینان پیدا نکردند، در این مسئولیت خطیر مردود شده‏اند.

وی خطاب به کاندیداهای این عرصه گفت: از ابتدای امر سعی کنید تا اطمینان مردم را در مسائل مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... جلب کنید تا هم در پیشگاه مردم و بالاتر از آن در درگاه خداوند متعال کارنامه قبولی بگیرید.

انتهای پیام/2568/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول