اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

شوراها نیازمند افراد متخصص و متعهد است

امام جمعه چناران گفت: شوراها نیازمند افراد متخصص و متعهد و دلسوز است نه افرادی که آلوده به جریانات انحرافی و فساد هستند.

شوراها نیازمند افراد متخصص و متعهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه چناران اظهار کرد: مکتب بزرگ اسلام به عنوان کامل‌ترین دین اهمیت زیادی را برای مشورت قائل شده به طوری که جایگاه و فواید شور و مشورت را همواره گوشزد کرده است.

وی افزود: بهره‌مندی از نظرات دیگران و برگزیدن بهترین آن‌ها به طور قطع احتمال اشتباه و خطا را کاهش داده و موفقیت و برکت را به دنبال دارد.

امام جمعه چناران با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا ادامه داد: هدف از تشکیل شوراهای شهر و روستا شرکت دادن آحاد مردم در اداره امور از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان است.

تاجی بیان کرد: متاسفانه در طول برگزاری سه دوره از شوراهای شهر و روستا بعضا در مواردی به این اهداف نرسیدیم و شاید یکی از علت‌های مهم آن تخصص و تعهد نداشتن افراد منتخب و همچنین گرفتار شدن در جریانات سیاسی بوده است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به ثبت نام بیش از 302 هزار نفر برای انتخابات شوراها گفت: نکته مهم این است که برخی به خاطر فقدان نظارت شورای نگهبان در برگزاری انتخابات شوراها قصد نفوذ و در دست گرفتن شوراها را دارند و به عرصه شوراها به دید خدمت نگاه نمی‌کنند و تصاحب قدرت را در نظر دارند.

تاجی افزود: ضروری است که هیئت نظارت مجلس احراز و تایید صلاحیت‌ها را جدی‌تر از همیشه مد نظر داشته و اجازه ندهند افراد معلوم الحال وارد شوراها شوند.

وی با اشاره به روز کارو کارگر خاطرنشان کرد: در اسلام کار نه تنها به عنوان وسیله تامین زندگی لازم است بلکه به عنوان استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان ضروری و واجب است.

تاجی یادآور شد: کار به عنوان مقدس‌ترین جهاد و بهترین عبادت و مستمرترین تلاش مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارگران این مرز و بوم در سال‌های انقلاب هم در صحنه‌های سیاسی و هم در صحنه‌های اقتصادی نقش آفرینی و حماسه‌سازی کردند.

تاجی در ارتباط با کسب‌ درآمدهای حرام و ربا گفت: ربا خواری به سبب آنکه مانع گردش سالم اقتصاد در جامعه است بزرگ‌ترین ضربه را به بنیاد جامعه وارد می‌سازد.

وی تاکید کرد: اقتصاد مایه قوام جامعه است و هرگونه اخلال‌گری و فساد در امور اقتصادی به معنای اخلال در جامعه و فساد در زمین است به همین خاطر رباخواری جنگ با خدا نامیده شده است.

تاجی با اشاره به روز خلیج فارس گفت: خلیج فارس و جزایر وابسته به آن بخش جدایی ناپذیر از سرزمین بزرگ ایران اسلامی است؛ متاسفانه امریکا با حربه ایران هراسی امروز میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای منطقه می‌فروشد و منطقه را به انبار بزرگ اسلحه تبدیل کرده است.

امام جمعه چناران کمک 120 میلیون دلاری امریکا به معارضان سوریه و ایجاد فتنه و آشوب در عراق را در راستای سیاست‌های توسعه طلبانه استکبار جهانی دانست.

انتهای پیام/70004/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول