اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از دو روز رقابت 320 قاری و حافظ قرآن

منتخبان مسابقات قرآنی سراسری بسیج کشور معرفی شدند / حضور قاریان 4 ساله تا 60 ساله در اردبیل

با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان و خانواده‌های اردبیلی از منتخبان بیست و دومین دوره مسابقات قرآنی سراسری بسیج کشور با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منتخبان مسابقات قرآنی سراسری بسیج کشور معرفی شدند / حضور قاریان 4 ساله تا 60 ساله در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز و در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد از منتخبان رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم که با حضور 320 نفر از قاریان و حافظان قرآن از 32 استان کشور برگزار شد، تجلیل شد.

در رشته مفاهیم قرآن کریم در گروه سنی زیر 16 سال محسن امیروصلکی از کرمان، مهدی ابایی از ایلام و حمید گندمی از اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ جزء 30 در گروه سنی زیر 16 سال محمدهادی ساجدی از گیلان، علیرضا محمدی از لرستان و محمدصادق افضل به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته قرائت زیر 16 سال نیز سید طه حسینی از بوشهر به مقام نخست دست یافت و کمال شاه‌حسینی از مشهد مقدس و امیر سلیمانی از آذربایجان شرقی توانستند رتبه‌های دوم و سوم را به دست آورند.

در رشته حفظ پنج جزء قرآن در گروه سنی بالای 16 سال مرتضی زمانی از خراسان جنوبی اول، محمد سیلاوی از خوزستان دوم و سعید محمد‌وند از همدان سوم شدند.

در رشته حفظ 10 جزء قرآن و در گروه بزرگسالان امیر ‌رضا رحیمی روشندل گیلانی در رتبه اول قرار گرفت و علی سعادتی از اردبیل و علی مهر‌نژاد اصل از آذربایجان غربی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته حفظ 20 جزء حمید رحمتی از خراسان شمالی، محسن حاج‌حسینی از تهران و عماد انوری از کرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

اما در گروه سنی بالای 16 سال و در رشته مفاهیم حجت‌الاسلام محمدرضا مصباحی‌پور از همدان، علی اصغری از آذربایجان غربی و عارف پیشه‌ور از خراسان جنوبی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز روشندل سیستان و بلوچستانی عبدالله محمد‌نژاد اول شد و حسن رحیمی از گیلان و عبدالمهدی فرامرزی از استان فارس در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

در رشته قرائت گروه سنی بالای 16 سال صالح دغاقله از خوزستان در رتبه اول قرار گرفت،‌ رضا عتیق‌زاده از زنجان دوم شد و محمد جمالی از بوشهر در جایگاه سوم قرار گرفت.

تجلیل از خردسال‌ترین قاری قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از خانواده امیرمهدی خوبان بسیجی خردسال نمونه کشور و حافظ چهار ساله قرآن از استان آذربایجان غربی تقدیر شد که به همراه پدر و مادر خود در این مراسم حاضر شده بود.

همچنین از خانواده قرآنی مریم رحمانی خردسال دیگر حافظ قرآن نیز به همراه خانواده‌اش به صورت ویژه تقدیر و تجلیل شد.

در این مراسم با لوح امضا شده استاندار اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین با اهدای هدیه‌ای ویژه از داور بین‌المللی اردبیلی ابوالفضل علامی تجلیل شد.

این داور بین‌المللی 10 هزار نفر را در استان اردبیل تحت تعلیم و تربیت قرآنی قرار داده است.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول