اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دار‌القرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اردبیل در تربیت حافظان قرآن کارنامه مناسبی ندارد

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تربیت حفاظ عقب افتاده به طوری که نتوانسته‌ایم در این زمینه کارنامه مناسبی را عرضه کنیم.

اردبیل در تربیت حافظان قرآن کارنامه مناسبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: در مسابقات قرآنی به دلایل نامعلوم منتخبان این استان موفق عمل نکرده و ما همچنان با ناکامی‌هایی در این حوزه مواجه هستیم که ضرورت دارد نواقص و ضعف‌ها برطرف شده و افتخار‌آفرینی‌های ما در این عرصه بیش از گذشته تقویت شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه بسیجیان در اردبیل عنوان کرد: باید از این فرصت استثنایی در برگزاری جلسات تخصصی آموزش قرآن با حضور اساتید استانی و کشوری استفاده کنیم.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در سال‌های اخیر شرکت‌کنندگان از این استان در مسابقات قرآن مقام خاصی را به دست نیاوردند و در حالی که استان‌های همجوار ما در این زمینه پیشرفت داشتند اما ما دچار پس‌رفت شدیم و معلوم نیست به چه دلایلی باید همچنان در مسیر عقب‌گرد قرار گیریم.

صابر رفع آسیب‌ها در این زمینه و ورود به میدان رقابت با سربلندی را ضروری اعلام کرد و افزود: باید سرمان را با کسب افتخارات بهتر و بیشتر در این حوزه بالا بگیریم چرا که در شأن این استان نیست نخبگان و برجستگان آن در دستیابی به موفقیت‌های کشوری و بین‌المللی از سایر استان‌‌ها عقب بمانند.

این مسئول ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی استان به ویژه داوران و نیروهای متخصص در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: باید در قالب کمیته‌های تخصصی از این ظرفیت بهره‌ها برد.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: این مسابقات فرصت مناسبی است تا محافل و مجالس انس با قرآن در مساجد برگزار شود و اساتید ما نیز از فرصت طلایی برگزاری جلسات تخصصی با مدرسان و مربیان کشوری استفاده کنند.

29 فروردین از حفاظ اردبیلی تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تربیت حفاظ بنا به توصیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: تربیت حفاظ باید در اولویت قرار گیرد چرا که ما عملکرد خوبی در این زمینه نداشتیم و حفاظ ما نسبت به سایر استان‌ها کمتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: 29 فروردین ماه از حفاظ برجسته استان اردبیل تجلیل می‌شود و در کنار آن باید نسبت به تقویت حافظان قرآن به صورت انفرادی و خانوادگی همت والایی داشته باشیم.

این مسئول قرآنی بیان داشت: آموزش و پرورش هر چند در این وادی ورود پیدا کرد اما نتیجه‌ای نگرفت و نتوانستیم حفاظ شایسته‌ای را تربیت کنیم که بهتر است با راهکار مناسب‌تر در این زمینه وارد میدان شویم.

صابر به برگزاری جلسات تخصصی و ضرورت تخصیص اعتبار نیم درصد قرآنی از سوی دستگاه‌های متعدد را یادآور شد و بیان داشت:‌ در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات سراسری قرآن بسیجیان باید از قاریان استانی و گروه تواشیح استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد تابلوهای قرآنی با آیات پر کاربرد در ورودی شهرها نصب شده و در کنار آن صدا و سیما در برنامه شبانه خود با دعوت از حفاظ و خانواده آنها در این زمینه به تهیه برنامه بپردازد.

انتهای پیام/62005/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول