اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی تشکلات خانه کارگر مازندران:

سازمان صنعت برای خلع ید سرمایه‌گذار ترک ورود پیدا نکرد

دبیر اجرایی تشکلات خانه کارگر مازندران گفت: برای احیای نساجی و خلع ید سرمایه‌گذار ترک باید سازمان صنعت ورود پیدا می‌کرد که تاکنون هیچ اقدامی صورت نداده است.

سازمان صنعت برای خلع ید سرمایه‌گذار ترک ورود پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، نصرالله دریابیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از کارگران، حمایت از نظام و مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: کارگران نخستین و بهترین سربازان نظام در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند.

وی با اشاره به پایین بودن دستمزد کارگران اذعان داشت: دولت، نمایندگی شورای عالی کار و وزیر تعاون یک تشکل سه‌جانبه برای تعیین دستمزد و تنظیم روابط کار است که باوجود موظف شدن وزارت کار و تعاون به تعیین حقوق کارگران بر مبنای تورم و سبد هزینه خانوار پنج نفره، این وزارت دستمزد غیرقانونی برای کارگران تصویب کرد.

دریابیگی افزود: در شرایطی که تورم غیررسمی بالای 100 و تورم رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی حدود 40 درصد است، افزایش حقوق 25 درصدی و افزایش 15 درصدی دستمزد ظلم بزرگی به کارگران ایرانی است که جامعه کارگری نیز در پی تصویب این قانون به دیوان عدالت اداری علیه دولت شکایت کرده است.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کرد: با تقسیم عادلانه ثروت که رفاه عمومی را در پی خواهد داشت حماسه اقتصادی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

دبیر اجرایی تشکلات خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانجات با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تعطیل شده‌اند و افزایش نرخ حامل‌های انرژی، بالا بودن تورم و مشکلات اقتصادی نیز ورود کالاهای خارجی فشار مضاعفی را بر اقشار کم درآمد جامعه وارد کرده است، در واقع قربانیان این قانون کارگران هستند که تاوان سیاست‌های اشتباه کشور را می‌پردازند.

دریابیگی افزود: تامین اجتماعی برای کارگران است و نباید سیاسی شود.

وی بیان کرد: اجرای خصوصی‌سازی باید عامل برقراری عدل و رابط بین فقر و غنی باشد نه اینکه برای کارگران فقر و فساد به همراه داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اجرای خصوصی‌سازی داخلی و تاکید بر احیای عملی کارخانجات نساجی قائمشهر، اذعان داشت: کارخانه نساجی باید به اهلش و نه به سرمایه‌گذار ترک واگذار شود.

دریابیگی با بیان اینکه دولت و نمایندگان مجلس باید کارخانه را از این وضعیت خارج کنند، افزود: سرمایه‌گذار ترک نسبت به کارخانه و کارگران، تعهد قلبی و عملی ندارد و باید به دلیل عدم اجرای قرارداد، خلع ید شود.

وی گفت: برای احیای نساجی و خلع ید سرمایه‌گذار ترک باید سازمان صنایع ورود پیدا می‌کرد که تاکنون هیچ اقدامی صورت نداده است.

وی تاکید کرد: ماده 12 قانون کار در قائمشهر اصلا اجرایی نشد و بیش از 400 نفر سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و کارگران این مجموعه همچنان میلیاردها تومان طلبکار هستند.

انتهای پیام/86008/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول