اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی گلستان:

جشنواره خلیج‌فارس اقدام فرهنگی برای دفاع از تمامیت ارضی است

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تاریخ هم نشان داده است که خلیج همیشه فارس متعلق به ایران بوده و بخش جدانشدنی از خاک ایران اسلامی است.

جشنواره خلیج‌فارس اقدام فرهنگی برای دفاع از تمامیت ارضی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالحسن امامی بعدازظهر امروز در نخستین جشنواره ملی نماهنگ خلیج‌فارس که در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین آهنگ جشنواره ملی خلیج‌فارس سه سال گذشته در هرمزگان نواخته شده و آغاز آن رقم خورد و ما نیز خوشحال هستیم که امسال میزبان نخستین جشنواره ملی نماهنگ خلیج‌فارس هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره از دو جهت برای ما اهمیت دارد، اول برای اینکه از تمامیت ارضی نظام و کشور عزیزمان دفاع کنیم و دیگر اینکه توجه نخبگان را به سمت تولیدات فرهنگی و تولیداتی که از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کند، جلب کنیم.

خلیج‌فارس یکی از آبراه‎های مهم جهان است

امامی بیان کرد: یکی از کارهای مثبت نظام جمهوری اسلامی این بوده است که در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه سال 1384 در تقویم رسمی کشور روزی را به عنوان روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری کرده است.

وی افزود: باید بپذیریم که هجمه‎های بیگانگان به خلیج نیلگون همیشه فارس از سال‎های قبل وجود داشته و دارد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان متذکر شد: خلیج فارس به دلایل گوناگون که یکی از آن محل حساس برای تردد تجاری، نظامی و غیره است، یکی از آبراه‎های مهم جهان است.

با اقدام‎های فرهنگی فریاد می‎زنیم از وجب به وجب خاک خود دفاع می‎کنیم

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان با تلاش‎ها و راه‎های گوناگون می‎خواهند این خلیج را از تمامیت ارضی ما جدا کنند، ضرورت دارد که علاوه بر اقدام‎های نظامی با فعالیت‎های فرهنگی اعلام کنیم که با تمام وجود وجب به وجب کشور خود را دوست داریم و از آن دفاع خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: همانطور که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند، حتی یک وجب از این خاک به دست بیگانگان بیفتد، ما نیز وظیفه داریم به این مسئله مهم بپردازیم.

همه جای ایران سرای من است

امامی تصریح کرد: تاریخ هم نشان داده است که این خلیج متعلق به ایران است و این خلیج همیشه فارس بخش جدانشدنی از خاک ایران اسلامی است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در پایان اذعان داشت: ما امروز و همیشه این شعار را تکرار می‎کنیم که همه جای ایران سرای من است.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول