اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره بین‌المللی خلیج فارس

جشن‌های میهنی اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس آغاز شد

برنامه‌های سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس به یاد حماسه میهنی اخراج پرتغالی‌ها از آب‌های جنوبی کشور در چند دهه پیش، از امروز به مدت یک هفته در سواحل خلیج فارس آغاز شد.

جشن‌های میهنی اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دبیر جشنواره بین‌المللی خلیج فارس پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز این جشن‌ها گفت: هدف از برگزاری جشنواره خلیج فارس صیانت از نام خلیج فارس است. اقدامات دامنه‌دار و وسیعی در راستای تغییر نام خلیج فارس در شش سال گذشته انجام شده و در طول دو دهه اخیر شاهد اوج گرفتن تعرض‌ها به هویت و نام خلیج فارس بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: استعمار نو با تغییر شعارها همان هدف نخست خود را دنبال می‌کند؛ یعنی تفرقه بینداز و حکومت کن و متأسفانه بعضی کشورهای منطقه هم، بازی خوردند که البته این هیچ سرانجامی جز مفتضح شدن استعمارگران کهن و نو به دنبال نخواهد داشت.

دبیر جشنواره بین‌المللی خلیج فارس اضافه کرد: در این جشنواره تلاش می‌شود از مبارزات مردمی که برای صیانت از خلیج فارس صورت گرفته، قدردانی شود در همین راستا آثار پژوهشی و فرهنگی زیادی با محوریت خلیج فارس خلق شده که از پدید آوردندگان آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

امیرزاده ادامه داد: گستره فعالیت‌های این جشنواره از کوه‌های سر به فلک کشیده غرب کشور تا دنای سرافراز و تا خلیج فارس و هم چنین از شرق و جنوب کشور است.

وی با نام بردن از برخی فعالیت‌هایی که در سومین جشنواره فرهنگی - هنری خلیج فارس انجام خواهد شد، گفت: در این دوره، از سه خلیج فارس پژوه برجسته کشور، یک صیاد پیشکسوت، یک بازرگان پیشکسوت و یک لنج ساز پیشکسوت تقدیر خواهد شد.

تجلیل و قدردانی از سه رسانه برتر در حوزه خلیج فارس در بخش‌های مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وبلاگ‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که امیرزاده به آنها اشاره کرد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اضافه کرد: در این دوره ضمن تقدیر از دریابان غلامعلی بایندر، فرمانده وقت نیروی دریایی ایران در مرزهای آبی خلیج فارس، از سه فرمانده ارشد نظامی کشور که در هشت سال دفاع مقدس در نبرد مستقیم با متجاوزان به خلیج فارس رشادت‌ها داشته‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول