اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبرداد

پرواز نزدیک به 11 هزار هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته 10 هزار و 521 هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز پرواز کرده‌اند.

پرواز نزدیک به 11 هزار هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: سال گذشته 10 هزار و 521 هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد فرودگاه‌های داخلی و خارجی پرواز و یا به فرودگاه تبریز وارد شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 8 هزار و 455 پرواز به عنوان پروازهای داخلی و 2 هزار و 66 پرواز به عنوان پروازهای بین‌المللی به ثبت رسیده‌اند.

رستمی در مورد تعداد پروازهای ورودی و خروجی حوزه مدیریتش نیز گفت: به طور میانگین تعداد پروازهای ورودی و خروجی در هر دو بخش داخل و خارج کشور مساوی بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی، در زمینه بار حمل شده در این تعداد پرواز اظهار داشت: در مجموع جابه‌جایی نزدیک به 10 میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار در این پروازها به عنوان بار همراه مسافر صورت گرفته است.

این مقام حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از میزان بار اشاره شده حدودا 6 میلیون و 250 هزار کیلوگرم در خطوط داخلی و 4 میلیون و 250 هزار کیلوگرم نیز در خطوط خارجی جابه‌جا شده است.

رستمی وزن بارهای همراه مسافر در پروازهای خارجی ورودی به فرودگاه بین‌المللی تبریز را بیش از 2 میلیون و 610 هزار کیلوگرم اعلام و گفت: این رقم در پروازهای خروجی بیش از یک میلیون و 620 هزار کیلوگرم بوده است.

خطوط پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز 10 مسیر، شامل پروازهایی به مقصد کشورهای ترکیه( استانبول- ارزروم- وان)، آذربایجان، امارات، گرجستان، عراق و عربستان( مدینه و جده) است.

پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز به طور متوسط روزانه 34 پرواز، هفتگی بیش از 230 و سالانه بالغ بر 12 هزار پرواز را شامل می‌شود که از این تعداد به ترتیب روزانه شش، هفتگی 42 و ماهانه نزدیک به 190 پرواز به مقصد فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا انجام می‌شود.

خدمات پرواز در فرودگاه تبریز از طریق 15 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در این مجموعه ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های داخلی آتا، هما، ایران ایر، آسمان، کاسپین، نفت، تابان، کیش ایر، ماهان شرکت‌های خارجی آزال( آذربایجان)، ترکیش( ترکیه) و عربستان به عنوان شرکت‌های خارجی اشاره کرد.

انتهای پیام/60001/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول