اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه گیلان:

شرکت‌های هواپیمایی و نفت گیلان مطالبات فرودگاه رشت را پرداخت کنند

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: پرداخت نکردن مطالبات فرودگاه رشت توسط شرکت‌های فعال هواپیمایی و نفت منطقه گیلان سطح خدمات‌رسانی این فرودگاه به مسافران را با مشکل مواجه می‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی و نفت گیلان مطالبات فرودگاه رشت را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فتاح رضوانی امروز در جلسه فرودگاه سردار جنگل رشت با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات این فرودگاه توسط شرکت‌های هواپیمایی فعال و نفت منطقه گیلان، اظهار کرد: پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات فرودگاه رشت توسط شرکت‌های هواپیمایی فعال گیلان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای استان خدمات‌رسانی به مسافران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای فرودگاه رشت که صرف زیرساخت‌های آن شده است، حفظ و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مسافران فرودگاه با مشکل مواجه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور با داشتن 54 فرودگاه فعال به صورت درآمد‌هزینه‌ای مدیریت می‌شود، افزود: این شرکت برای پرداخت تمام هزینه‌های جاری خود باید متکی به درآمد اکتسابی باشد.

*فرودگاه رشت 100 درصد زیان‌ده است

وی با اشاره به اینکه تنها سه فرودگاه دیگر در تراز خودگردانی قرار دارند، اذعان کرد: بقیه فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه سردار جنگل رشت 100 درصد زیان‌ده هستند.

رضوانی، درآمد فرودگاه رشت در سال گذشته را کمتر از 20 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تنها کمتر از 50 درصد این درآمد وصول شده است در حالی که هزینه‌های صورت گرفته جاری و سرمایه‌ای فرودگاه رشت در سال 91 که از منابع شرکت فرودگاه‌های کشور تامین شد بیش از 80 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: هیچ تعادلی بین درآمد و هزینه اداره کل فرودگاه گیلان وجود ندارد و با وجود این اختلاف فاحش، لحظه‌ای ما از پیگیری‌ها و اقدام‌ها در زمینه ایجاد و ارتقای سطح ایمنی فرودگاهی و خدمات‌دهی غافل نماندیم.

*شرکت‌های هواپیمایی و نفت گیلان مطالبات فرودگاه رشت را پرداخت کنند

مدیرکل فرودگاه گیلان از مسئولان ارشد ستادی شرکت‌های هواپیمایی فعال و نفت منطقه‌ای استان خواست تا درآمد اعلامی را به موقع پرداخت کنند.

وی متذکر شد: پرداخت نکردن به موقع درآمد فرودگاهی موجب می‌شود که علاوه بر کاهش سطوح کیفیتی و کمیتی بخش‌های مختلف عملیاتی و فرودگاهی از انجام تکالیف مانند پرداخت هزینه پرسنلی، هزینه حامل‌های انرژی و... باز مانده و در یک بازه زمانی محدود با چالش جدی مواجه شویم.

رضوانی شرط برقراری و استمرار پرواز شرکت‌های هواپیمایی را وجود زیرساخت‌های اصلی و امکانات و تجهیزات فرودگاهی دانست.

وی خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های مستمر و متوالی اداره کل فرودگاه استان از شرکت‌های هواپیمایی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان درباره پرداخت مطالبات، با کم‌توجهی و یا بی‌توجهی مواجه می‌شویم ضمن اینکه استمرار این روند مشکلات جدی را ایجاد می‌کند.

*فرودگاه رشت نیازمند توجه جدی مسئولان است

این مسئول، فرودگاه رشت را یکی از ارکان زیرساخت مهم توسعه گیلان نام برد و اذعان کرد: انتظار می‌رود مدیران ارشد استان از هرگونه فرصت‌سوزی به جای فرصت‌سازی جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: مسئولان ارشد استان برای وصول به‌موقع مطالبات فرودگاه رشت از شرکت‌های مذکور به حفظ و ارتقای زیرساخت‌ مهم حمل و نقل هوایی توجه خاص داشته باشند و ما را در ارائه خدمات مطلوب به مردم استان برای افزایش سطح امکانات و تجهیزات فرودگاهی مددکار باشند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول