اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد

ترانزیت 39 هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 39 هزار تن انواع فرآورده خام دامی از مرز بازرگان به سایر کشورها ترانزیت شد.

ترانزیت 39 هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهرام دیلمقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز بازرگان به عنوان یکی از مرزهای مهم آذربایجان غربی نقش کلیدی در صادرات، واردات و ترانزیت انواع کالا به ویژه فرآورده‌های خام دامی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 39 هزار تن انواع فرآورده خام دامی از طریق این مرز ترانزیت شده است، تصریح کرد: ترانزیت شامل کالاهایی می‌شود که پس از ورود از کشورهای مبدأ به استان، از طریق این مرز به کشورهای دیگر صادر شده‌اند.

دیلمقانی با اشاره به عمده کشورهای صادراتی، خاطرنشان کرد: عمده کشورهای صادراتی این فرآورده‌ها قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، عراق، تاجیکستان و افغانستان است.

وی با بیان اینکه این فرآورده‌های خام دامی عمدتاً از ایرلند، اتریش، ترکیه و برزیل وارد استان شده‌اند، گفت: آذربایجان غربی در این میان نقش واسطه‌ای دارد.

دیلمقانی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی در بخش ترانزیت کالا و فرآورده‌های خام دامی، اعلام کرد: در این زمینه آذربایجان غربی با دارا بودن مرز بازرگان که یکی از مرزهای بزرگ کشور در بحث ترانزیت محسوب می‌شود و می‌توانیم به عنوان پل ارتباطی اقتصادی در بین کشورها عمل کنیم.

انتهای پیام/61001/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول