اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر خبر داد

عضویت بیش از یک میلیون خانوار در صندوق بیمه روستائیان و عشایر

مدیر عامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور از عضویت یک میلیون و 120 هزار خانوار در صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور خبر داد.

عضویت بیش از یک میلیون خانوار در صندوق بیمه روستائیان و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید مجید موسویان ظهر امروز در آیین افتتاح سامانه الکترونیکی «دما» در کهگیلویه و بویراحمد به تعداد عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور اشاره کرد و گفت: عضویت در صندوق بیش از 37 درصد بوده که از سه میلیون مشمول عضویت در صندوق، یک میلیون و 120 خانوار بیمه شده این صندوق هستند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه روستائیان و عشایر کشور به اهداف و مزایای این صندوق اشاره و اذعان کرد: این صندوق مانند دیگر صندوق‌ها از جمله بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی و ...بوده که برای کارگزاران، کارمندان، کارکنان کشوری و لشکری، روستائیان و عشایر و ... مستمری بازنشستگی، پیری و فوت نیز به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

موسویان ادامه داد: افراد به عضویت درآمده در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بعد از سپری شدن ایام و با رسیدن سن پیری با وجود خدمات ارائه شده در این صندوق دیگر نیازی به عضویت در نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی ندارند.

15 هزار خانوار در کشور مشمول پرداخت بیمه روستایی و عشایر هستند

وی، خاطرنشان کرد: در کشور 15 هزار خانوار روستایی و عشایری عضو صندوق بوده که به دلیل از کار افتادگی یا فوت سرپرست خانوار مشمول به پرداخت بیمه از طریق این صندوق هستند.

این مسئول ابراز داشت: به دلیل عدم کارفرما برای بیمه اشخاص در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فرد باید به صورت خویش فرمایی و انفرادی عضو صندوق شود که از ابتدای شروع به کار صندوق تا به امروز اطلاعات کلیه بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنها در بانک اطلاعات این صندوق ثبت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد بیست و ششمین استان در راه‌اندازی سامانه «دما»

موسویان اذعان کرد: ثبت‌نام از امروز به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد و کارگزار به صورت مستقیم با بانک اطلاعات ارتباط برقرار می‌کند و با ارسال کد ملی به سامانه 300027 به صورت مستقیم از اطلاعات و وضعیت بیمه‌ای خود آگاه می‌شوند.

مدیر عامل صندوق اجتماعی بیمه روستائیان و عشایر کشور خاطرنشان کرد: به دلیل عدم کارفرما برای اعضای صندوق، دولت به وظیفه خود عمل کرده و بیشترین سهم در حق بیمه شده را ایفا کرده است.

این مسئول میزان حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را 15 درصد عنوان کرد و گفت: از این میزان پنج درصد از حق بیمه را شخص بیمه شده و 10 درصد دیگر آن را دولت پرداخت می‌کند.

تا پایان اردیبهشت همه استان‌ها مجهز به سامانه «دما» می‌شوند

وی با تاکید به عموم مردم در سطح کشور اذعان کرد: کسانی که در صندوق بیمه نشدند در ایام جوانی و در اولین فرصت اقدام به ثبت‌نام در این صندوق کنند تا بتوان از سهم یارانه‌ای استفاده و از سابقه بیمه خود در برخورداری از مزایای بازنشستگی در این صندوق استفاده کنند.

موسویان سامانه «دما» را مخفف دریافت متمرکز الکترونیک عنوان کرد و گفت: این سامانه شامل دریافت اطلاعات و آشنا با وضعیت بیمه افراد بوده که آموزش‌های لازم به کارگزاران صندوق‌ها، معرفی سامانه و راه‌اندازی سامانه از اهم برنامه‌ها در افتتاح سامانه است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور، کهگیلویه و بویراحمد را بیست و ششمین استان در راه‌اندازی سامانه «دما» عنوان کرد و گفت: برنامه داریم تا پایان اردیبهشت ماه در سراسر کشور این سامانه را راه‌اندازی و افتتاح کنیم و عموم از مزایای این صندوق نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/82011 /خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول