اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

واگذاری 3 تا 5 ساله نئور به بخش خصوصی / نئور امسال تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه زیبا و طبیعی نئور که منابع ارزشمند آبزی و شیلاتی دارد در قرارداد سه تا پنج ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری 3 تا 5 ساله نئور به بخش خصوصی / نئور امسال تعیین تکلیف می‌شود

علی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما مصمم هستیم تا پایان امسال این دریاچه را تعیین تکلیف کرده و برای بهره‌برداری صحیح آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه در این واگذاری سعی می‌شود پیمانکاری انتخاب شود تا مطالعه جامع نئور را انجام داده و برای احیای این دریاچه برنامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: این انتخاب به صورت شرکتی خواهد بود ولی نظارت و کنترل تام و تمام با سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: اولویت اول در واگذاری دریاچه نئور به بخش خصوصی احیای آبزیان این دریاچه و به حداقل رساندن گونه مهاجم است که در سال‌های اخیر این دریاچه را به مرحله نابودی کشانده است.

حمیدی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در صورتی که نتایج مثبت از این واگذاری به دست آید می‌توانیم در آینده به صورت دراز مدت دریاچه نئور را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا این مجموعه احیا و گونه گامارس آن دوباره فعال شود و پرورش ماهی قزل‌آلا در آن رونق بگیرد.

این مسئول عنوان کرد: در کنار آن باید به اکوتوریسم نئور نیز توجه شود تا با راه‌اندازی سایت‌های ماهیگیری و همچنین تفریحی – توریستی بتوان از این دریاچه بهره‌برداری همه‌جانبه داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در بحث برون سپاری و تصدی‌گری بخش غیر‌دولتی، حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی را انجام داده و امسال نیز یکی از اولویت‌های این اداره کل بحث واگذاری برخی از مسئولیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان به بخش خصوصی است.

38 واحد آلاینده مشمول عوارض مالیاتی هستند

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واحدهای آلاینده صنعتی بیان داشت: 38 واحد مشمول عوارض مالیاتی هستند که در دو سال اخیر سعی شده است با تذکر و هشدار به آنها نسبت به رفع نقص این واحدها اقدام لازم صورت گیرد.

وی از کارخانه سیمان به عنوان یکی از واحدهای آلاینده یاد کرد و ادامه داد: قرار بود سیستم برطرف‌کنندگی آلایندگی هوا در این کارخانه نصب شود که به دلایل مختلف به تاخیر افتاده ولی ما آخرین هشدار و ضرب‌الأجل را به صاحبان این واحدها دادیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح برخی از نواقص اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست را هشت درصد مساحت استان اعلام کرد و گفت: این مساحت امسال تا 11 درصد قابل افزایش است.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول