اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

مساحت مناطق تحت حفاظت محیط زیست به 15 درصد افزایش می‎یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری مساحت مناطق تحت حفاظت محیط زیست این استان به 15 درصد افزایش می‎یابد.

مساحت مناطق تحت حفاظت محیط زیست به 15 درصد افزایش می‎یابد

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: هم‌اکنون 12.5 درصد از مناطق استان زیر نظر این اداره کل تحت حفاظت است که این مناطق امسال به 15 درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست ارتباط بسیار تنگاتنگی با بحث فرهنگ‌سازی دارد، گفت: برهمین اساس باید هرچه می‌توانیم در این حوزه مقتدر عمل کنیم، حفاظت از ذخیره‌گاه‌های زیست‌محیطی این استان با جدیت بیشتر محقق خواهد شد.

یوسف‌پور با اشاره به فرازی از بیانات امام خامنه‌ای در راستای حفاظت از محیط زیست گفت: مقام معظم رهبری شیوه‌های ناصحیح و غیر عادلانه استفاده از محیط زیست را نشانه ضعف دانستند که باید برای برطرف کردن این نقیصه تلاش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته 30 درصد از آلاینده‌های صنایع استان کاهش یافته، گفت: تاکنون موفق شده‌ایم در مجموع 50 درصد آلاینده‌های زیست‌محیطی این استان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از مصارف آبی مردم استان در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی از منابع آب زیرزمینی تأمین می‎شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب‌های زیرزمینی در استان بسیار محدود است شاهد افزایش برداشت بی رویه از این آب‌ها  هستیم که در کنار این برداشت‌ها اگر مدیریت پسماند را نداشته باشیم منابع آب زیر زمینی محدودی را که در اختیار داریم با چالش مواجه خواهند شد.

یوسف‌پور با اشاره به تدوین سند راهبردی منابع آب استان، گفت: با تدوین این سند 30 درصد از منابع آب استان به عنوان حق آبه زیستی مشخص شد.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول