اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتبارات لازم برای راه اندازی کارخانه زباله سوز اصفهان تامین شود

رنجبر: شیخ‌بهایی طوماری متناسب با حفظ محیط زیست پیچیده بود

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان بر اساس چشم‌انداز 1404 لوح برتر اکو را در سال گذشته به خود اختصاص داده است، گفت: دولت باید اعتبارات لازم را برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در اصفهان اختصاص بدهد.

رنجبر: شیخ‌بهایی طوماری متناسب با حفظ محیط زیست پیچیده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رنجبر ظهر امروز در همایش علمی مدیریت پسماند با بیان اینکه روز جهانی زمین پاک در سراسر جهان یکی از روز‌های خاص و ویژه به شمار می‌رود، اظهار کرد: تمام مردم و مسئولان باید در راستای حفظ زمین و دست‌یابی به زمین پاک به عنوان یکی از وظایف اصلی خود تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه از نیم قرن گذشته تاکنون 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت ماه از سوی سازمان ملل متحد برای افزایش آگاهی مردم در راستای حفظ زمین پاک نام‌گذاری با عنوان روز جهانی زمین پاک شده است، اضافه کرد: روز زمین پاک اگر چه سابقه 50 ساله از سوی سازمان ملل متحد دارد اما حفظ معیار‌های زیست محیطی ریشه در اصول و اعتقادات اسلامی نیز دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تاریخ ایران نیز همگام با رعایت الزامات و معیار‌های زیست محیطی بوده است، تصریح کرد: در آیات و روایات اسلامی نیز تأکید بسیاری به حفظ محیط زیست در تمام زمینه‌ها شده است.

* طومار شیخ بهایی متناسب با حفظ محیط زیست

وی با بیان اینکه اقدامات فرا‌منطقه‌ای و برنامه‌های اجرایی اصفهان نیز همگام با مباحث زیست محیطی است، ادامه داد: اقدامات و برنامه‌های شیخ بهایی در اصفهان نیز متناسب با حفظ محیط زیست بوده و طومار شیخ بهایی این موضوع مهم را نشان می‌دهد.

رنجبر با اشاره به اینکه جامعه باید با رعایت شاخصه‌هایی مانند عدالت، آرامش و امنیت و رفاه و آسایش برای دست‌یابی به شهری کامل و مدینه فاضله تلاش کند، تاکید کرد: مسئولان اصفهان در راستای دست‌یابی به شهری آرمانی و مدینه فاضله اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در راستای توجه به مباحث زیست محیطی یکی از شهر‌های نمونه موجود در سطح کشور به شمار می‌رود، افزود: اصفهان در زمینه توجه به مباحث زیست محیطی یکی از شهر‌های معتبر موجود در سطح کشور و دنیا است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان به صورت ویژه و برنامه‌محور به مباحث زیست محیطی توجه می‌کند، گفت: همچنین مسئولان اصفهان توجه ویژه‌ای به فضای سبز شهری دارند و طی 10 سال گذشته سرانه فضای سبز در اصفهان از 14 و نیم متر به 27 متر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با هر گونه برخورد با فضای سبز به صورت قاطع برخورد می‌کند، اظهار کرد: تعطیلی طلا‌فروشی‌های موجود در مرکز شهر اصفهان واقع در خیابان حکیم از جمله اقدامات صورت گرفته در اصفهان در راستای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی محسوب می‌شود.

رنجبر به برگزاری جشن پایان دفن پسماند در سال گذشته در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه ایستگاه‌های بازیافت و ترویج فرهنگ جمع‌آوری پسماند‌ها در سطح شهر از جمله اقدامات صورت گرفته در اصفهان در راستای توجه به مباحث زیست محیطی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان بر اساس چشم‌انداز 1404 لوح برتر اکو را در سال گذشته به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: دولت باید اعتبارات لازم را برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در اصفهان اختصاص بدهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه درصدد خارج کردن زمین‌های کشاورزی اصفهان از کاربری‌های غیر‌اصولی هستیم، اضافه کرد: بر اساس قانون واحد‌های صنعتی باید در شعاع 50 کیلومتری شهر‌ها مستقر شوند و واحد‌های صنعتی آلاینده باید به زمین‌های بدون استفاده منتقل شوند.

انتهای پیام/63004/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول