اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خبر داد

پرداخت تسهیلات 4 میلیون یورویی بانک اکو به طرح زهکشی سد سیازاخ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از پرداخت تسهیلات 4 میلیون یورویی بانک اکو به طرح آبیاری و زهکشی سد سیازاخ استان خبر داد.

پرداخت تسهیلات 4 میلیون یورویی بانک اکو به طرح زهکشی سد سیازاخ

شاهین پاکروح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دومین و سومین قسط تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو به میزان 4 میلیون یورو معادل 130 میلیارد ریال تسهیلات به طرح شبکه آبیاری و زهکشی سیازاخ در کردستان اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های بیجار و دیواندره را زیرپوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به وسعت این پروژه و نیاز آن به سرمایه‌گذاری خارجی در جریان سفر هیئتی از بخش آب ایران اسلامی در سال 89 به کشور ترکیه، طرح شبکه آبیاری زهکشی سیازاخ به عنوان نخستین دریافت ‌کننده تسهیلات پروژه بلندمدت دولتی اعطایی از طرف بانک توسعه و تجارت اکو به دولت جمهوری اسلامی به تصویب این بانک رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در جریان این سفر قراردادی به مبلغ ‌هزار و 689 میلیون یورو برای اجرای حدود 8 هزار هکتار از اراضی مذبور به امضا طرفین رسید.

پاکروح خاطرنشان کرد: بانک اکو با مشارکت کشورهای ترکیه، پاکستان و ایران با هدف گسترش روابط تجاری میان سه کشور در دسامبر 2007 در استانبول به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

سد سیازاخ در 7 کیلومتری جنوب غربی دیواندره قرار دارد و مهم‌ترین هدف از ساخت آن تامین آب کشاورزی و شرب منطقه است.

این سد دارای حجم مخزن 230 میلیون مترمکعب و ظرفیت سرریز ‌هزار و 800 مترمکعب بر ثانیه است، آب قابل تنظیم سالانه در فاز دوم اجرایی 143 میلیون مترمکعب بوده و به علت استفاده از فشار هیدرولیکی مخزن در سیستم خط انتقال نیروگاه آن حذف شده است.

نوع سد خاکی سنگریزه‌ای بوده که ارتفاع آن از پی 84 متر و طول تاج 285 متر است.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول