اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار و نمایندگان مردم شیراز در مجلس

وضعیت اجرایی پروژه سد تنگ سرخ بررسی شد

برای نخستین‌بار با حضور فرماندار و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای تشکیل شد و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، آخرین وضعیت اجرای پروژه سد تنگ سرخ این شهر را مورد بررسی قرار دادند.

وضعیت اجرایی پروژه سد تنگ سرخ بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین کلاه بعد از گذشت چند سال برای نخستین‌بار جلسه‌ای با حضور سه تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات اجرایی سد تنگ سرخ برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شروع اما بنابر دلایلی در ابتدای راه با مشکلاتی روبه‌رو شد و مراحل تجهیز کارگاه آن به تعویق افتاد.

فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها باید ضمن همکاری با یکدیگر اجازه ندهند در روند اجرایی این سد مانعی ایجاد شود و هر یک با عمل به وظیفه خود در مورد این پروژه آن را تسهیل کنند.

وی همچنین به برخی مشکلات دیگر پیش روی این پروژه اشاره کرد و گفت: چند مشکل کوتاه‌مدت و بلندمدت در مورد سد تنگ سرخ وجود داشت که با تصمیمات اتخاذ شده، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط این مشکلات به‌زودی برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد: اراضی مربوط به حوضچه سد تنگ سرخ با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز به مالکیت دولت و در اختیار سازمان آب منطقه‌ای استان فارس قرار می‌گیرد.

در این جلسه نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه تنگ سرخ برای شهر شیراز جایگاهی حیاتی و اثرات زیست‌محیطی مثبتی را به دنبال دارد.

حسین ذوالانوار بیان کرد: کنترل سیلاب‌ها و آب‌رسانی به باغ‌های قصرالدشت که در سال‌های اخیر با مشکلات آبی روبه‌رو شده‌اند، رطوبت هوا و ایجاد تفرجگاه تنها بخشی از ثمربخشی سد تنگ سرخ برای شهر شیراز است.

وی افزود: در سال‌های گذشته تلاش قابل قبولی از سوی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح صورت گرفت اما باید دید مشکلاتی که بر سر اجرای این طرح وجود دارد چیست و تمام دستگاه‌های اجرایی را برای حل آنها پای کار آورد.

در ادامه دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس نیز بر لزوم حل و فصل هرچه سریع‌تر مشکلات سد تنگ سرخ تاکید کرد و گفت: جای نگرانی است تلاشی که از سال 1386 آغاز شده و اکنون در راه اجرای آن با مشکل روبه‌رو شده‌ایم و در عین حال پیش‌بینی‌ها هم‌اکنون به بررسی مشکلات آن می‌پردازیم.

ضرغام صادقی ادامه داد: سد تنگ سرخ نیاز چندجانبه شهر شیراز است و برای اجرای هرچه سریع‌تر و سرعت بخشیدن به آن باید مدیریت ارشد این استان و معاون عمرانی وی نیز وارد عمل شوند.

وی پیشنهاد داد تا در جلسه‌ای توسط معاون عمرانی استاندار فارس تکلیف دستگاه‌ها مشخص شود تا دیگر شاهد توقف در روند اجرای این طرح نباشیم.

این نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی دخیل در اجرای این پروژه و با محوریت فرمانداری شیراز می‌توان موانع و مشکلات را با سرعت بیشتری از پیش‌رو برداشت.

در این جلسه دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس به ارائه راهکارهایی در زمینه حل مشکلات سد تنگ سرخ پرداخت.

جعفر قادری موانع موجود را فاقد پیچیدگی دانست و گفت: با تعامل مشترک شهرداری شیراز، اداره منابع طبیعی این شهرستان و سازمان آب منطقه‌ای موضوع تملک اراضی مربوط به دریاچه سد تنگ سرخ به‌راحتی حل شدنی است.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول