اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واکنش به‌موقع اورژانس 115 صورت گرفت

نجات کودک در آستانه مرگ در رابر

با تلاش و واکنش به‌موقع اورژانس 115 کودکی که بر اثر مصرف دارویی به اشتباه تا آستانه مرگ پیش رفته بود، نجات یافت.

نجات کودک در آستانه مرگ در رابر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در 26 اسفند‌ماه سال گذشته کودکی به نام مهدی زینلی به دلیل سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده و معاینه می‌شود و برای این کودک دارو تجویز می‌شود اما به دلیل وجود داروی متادون در منزل، والدین مهدی به اشتباه داروی متادون را به جای داروهای تجویز شده به کودکشان می‌دهند که همین امر موجب بیهوش شدن وی می‌شود.

پس از تماس با اورژانس 115 و اعزام آمبولانس به محل، کارکنان کشیک با توجه به افت شدید سطح هوشیاری بیمار و بنا بر اورژانسی بودن وضعیت کودک، احیای قلبی ـ تنفسی کودک را آغاز کردند و پس از برگشت موقت، بیمار به مطب پزشک منتقل شد اما مجدداً بیمار به کما می‌رود.

اما پس از مدتی تلاش دوباره کارکنان در راستای احیای قلبی ـ تنفسی آغاز شد و احیا نسبتاً موفقیت‌آمیز بود و بیمار با رعایت نکات حرفه‌ای امدادرسانی به مرکز درمانی شهرستان بافت منتقل و پس از گذشت چند روز مهدی با سلامت کامل از بیمارستان مرخص شد و کودکی که تا آستانه مرگ رفته بود با تلاش تکنیسین‌های اورژانس هم‌اکنون بدون کوچک‌ترین مشکلی به فعالیت‌های روزمره خود ادامه می‌دهد.

زینلی پدر مهدی از واکنش به‌موقع کارکنان اورژانس 115 رابر قدردانی کرد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به صورت جداگانه و از نزدیک با خانواده مهدی زینلی به گفت‌وگو پرداختند.

وی در حاشیه این دیدار گفت: با افزایش پایگاه‌های منطقه رابر خدمت‌رسانی به این منطقه با کیفیت مطلوب‌تری ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول