اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف دو ماه آینده محقق می‌شود

راه‌اندازی بزرگترین مرکز اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی بزرگترین مرکز اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر داد.

راه‌اندازی بزرگترین مرکز اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ محمود شبستری ظهر امروز و در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله سازمان بهداشت جهانی با توجه به نیاز جامعه بشری در حوزه سلامت اقدام به نامگذاری می‌کند که در همین ارتباط امسال را با توجه به اهمیت مسئله فشار خون و کنترل آن به این موضوع اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آماری مصرف نمک در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و با توجه به آماری که ارائه شده است در کشور ما مصرف نمک دو برابر میانگین جهانی است که خود این موضوع جدا از بروز فشار خون بالا در گسترش بیماری‌های شایع این حوزه نیز نظیر سکته‌های قلبی و مغزی تاثیرگذار است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مشکلاتی که مردم مشهد و زائران این مشهد با آن مواجه هستند را مسئله کمبود تخت‌های ویژه سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو عنوان کرد و گفت: در این راستا دانشگاه اقدامات بسیاری با توجه به نیاز حوزه درمان مراکز درمانی و پزشکی مشهد انجام داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی بزرگترین مرکز اورژانس کشور در مشهد که در ظرف دو ماه آینده محقق می‌شود مشکل تخت‌های ویژه مشهد در بخش‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو برطرف شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به ارائه آماری از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوروز امسال اشاره و بیان داشت: در این مدت 180 هزار نفر به مراکز بهداشتی مشهد مراجعه کردند که در همین راستا تعداد 34 هزار مورد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد صورت گرفت.

شبستری افزود: انجام سه هزار و 500 عمل جراحی در بیمارستان‌های مشهد و نیز حضور 180 پزشک متخصص در شیفت شب از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایجاد رفاه حال زائران در مراکز درمانی مشهد در ایام نوروز امسال بود.

وی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز امسال و با توجه به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته مشهد پذیرایی خیل کثیری از زائران بود مرخصی اکثر پرسنل مراکز بهداشتی مشهد لغو شد.

به حضور 17 هزار داوطلب سلات در استان خراسان رضوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حضور داوطلبان سلامت نقش بسزایی در ترویج پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارد که از این تعداد هشت هزار نفر آنان در مشهد فعال هستند.

شبستری به روند ساخت سه بیمارستان در مشهد توسط خیران سلامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر و با حضور خیران سلامت کار سه بیمارستان بزرگ تخصصی چشم، اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان تخصصی کودکان در اراضی زکریا در حال اجرا است.

انتهای پیام/70001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول