اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خبر داد

افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان در کل کشور خبر داد.

افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مصطفی خاوری‌نژاد صبح امروز در جشن روز معمار که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سالروز حکیم شیخ بهایی به روز معمار اظهار داشت: شیخ بهایی در حوزه معماری از جمله معمارهایی بود که برای مرز و بوم این کشور به ویژه شهر اصفهان زحمات زیادی کشید.

رئیس ساختمان سازمان نظام مهندسی مازندران در ادامه از افزایش 40 درصدی تعرفه سازمان نظام مهندسی کشور خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهندسان مشکلات مالی بود که در جلسه اخیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور مصوبه‌ای مبنی بر افزایش 40 درصدی تعرفه خدمات مهندسی ساختمان اعلام شد.

وی روز معمار را بهانه‌ای برای بازخوانی خدمات معماران برشمرد و گفت: معماری اجتماعی‌ترین هنر بشر بوده و با تمام جوامع در ارتباط است.

خاوری‌نژاد با اعلام اینکه صنعت ساختمان در سال‌های اخیر از رشد بالایی برخوردار بوده است، افزود: معماری در چند دهه اخیر در کمای مطلق فرو رفته و موفقیت چشمگیری نداشته است.

رئیس ساختمان سازمان نظام مهندسی مازندران با اشاره به اینکه سالانه سرمایه‌های زیادی در حوزه ساختمان‌ سازی در کشور هزینه می‌شود، بیان کرد: با وجود اینکه برای بهره‌برداری مناسب، به رعایت اصول فنی و مصالح مرغوب تاکید شده است اما توجهی به معماری بومی محلی نشده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بحث معماری بومی محلی باید در شورای فنی استان تصویب شود، گفت: بسیاری از ساختمان‌هایی که در حال حاضر طراحی و ساخت می‌شود با توجه به الگوی غربی بوده و در آن توجهی به معماری ایرانی نمی‌شود.

خاوری‌نژاد افزایش موسسات آموزش معماری، عدم نظارت طراحان، ناظران و مجریان به مسائل معماری، استفاده از مصالح نامرغوب و غیر استاندارد و عدم وجود ضوابط معماری از جمله مهم‌ترین مشکلات حوزه معماری دانست.

انتهای پیام/86010/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول