اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

هزینه‌ بالای بیمه‌های ساختمانی سبب تخلف در ساخت‌و سازها شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه‌های بالای بیمه‌های ساختمانی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها سبب وقوع خلاف‌سازی‌هایی از سوی مردم در سطح شهر‌ها و روستا‌ها شده است.

هزینه‌ بالای بیمه‌های ساختمانی سبب تخلف در ساخت‌و سازها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت تلاش مدیران در راستای تحقق یافتن شعار امسال اظهار کرد: امسال حماسه سیاسی و اقتصادی به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است و مدیریت شهری اصفهان باید از تمام توان خود در راستای تحقق یافتن این شعار استفاده کند.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام دارد و حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تبلور پیدا می‌کند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌‌شود بیش از یک میلیون نفر کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین 130 هزار نفر به عنوان عضو شورا در چهارمین دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: تمام تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در سطح کشو نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورا‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه تصویب بودجه در سطح کشور از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورا‌ها محل تصمیم‌گیری‌های کلان کشور هستند.

حاج رسولیها با بیان اینکه هزینه‌های بالای بیمه‌های ساختمانی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها سبب وقوع خلاف‌سازی‌هایی از سوی مردم شده است، تاکید کرد: هزینه دریافت پروانه‌های ساختمانی در روستا‌ها 100 هزار تومان است اما یک فرد باید 2 میلیون تومان برای بیمه ساختمان پرداخت کند و البته در مقابل پرداخت این هزینه خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده بود که مسئولان نسبت به بهسازی و نو‌سازی بافت‌های فرسوده موجود در محلات شهر‌ها و روستا‌ها اقدام کنند، افزود: امروز روستا‌ها و محلات فرسوده موجود در سطح شهر باید نو‌سازی و بهسازی شوند تا این محلات در مقابل وقوع حوادث احتمالی مانند زلزله مقاوم باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اختصاص اعتبارات لازم به منظور نو‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهر‌ها و روستا‌ها باید یکی از اولویت‌های اصلی دولت آینده باشد، گفت: در حال حاضر فصل تصویب بودجه است و دولت و مجلس باید به صورت ویژه به این موضوع نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به موضوع پرداخت 10 درصد عوارض سوخت متعلق به شهر‌ها توجه کند، اظهار کرد: این 10 درصد عوارض سوخت باید به صورت مستقیم در اختیار شهر‌ها قرار بگیرد اما طی دو سال گذشته دولت در راستای اختصاص این بودجه به شهر‌ها به انحراف رفته و این 10 درصد عوارض سوخت را به شهر‌ها پرداخت نکرده است.

حاج رسولیها با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از پروژه فلات مرکزی ادامه داد: نمایندگان اصفهان در مجلس نباید نسبت به بودجه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی پروژه بهشت‌آباد کوتاه بیایند چرا که تقویت منابع آبی اصفهان در گروی راه‌اندازی این پروژه است.

انتهای پیام/63004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول