اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری

100 هزار جلد کتاب برای ایستگاه‌ها‌ی مطالعه کرمان ارسال شد

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: 100 هزار جلد کتاب برای راه‌اندازی و شارژ ایستگاه‌ها‌ی مطالعه در کرمان ارسال شده است.

100 هزار جلد کتاب برای ایستگاه‌ها‌ی مطالعه کرمان ارسال شد

محمدجواد حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه‌های مطالعه در شهر کرمان اظهار داشت: تا یک ماه آینده‌ سه ایستگاه مطالعه دیگر در شهر کرمان ‌راه‌اندازی می‌شود.‌

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه، پنج ایستگاه شهر کرمان راه‌اندازی شد و این تعداد در فاز دوم طرح به هشت مورد افزایش می‌یابد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان ‌گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون، بیش از 100 هزار جلد کتاب برای راه‌اندازی و شارژ ایستگاه‌ها‌ی مطالعه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به محل جانمایی ایستگاه‌های مطالعه عنوان کرد: این ایستگاه‌ها در مکان‌هایی جانمایی می‌شوند که تردد مراجعه‌کننده و ظرفیت فعال‌سازی کتابخانه‌ها را داشته باشند و در این میان پایانه‌های مسافربری و اداره‌های پرمراجعه، مراکز بهداشتی و درمانی، مساجد و اماکن متبرکه در اولویت قرار دارند.

حسین‌زاده افزود: این طرح در قالب تفاهمنامه بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان و محل جانمایی ایستگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های مطالعه با هدف ارتقای سطح مطالعه مفید و در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی‌ می‌شوند.

حسین‌زاده با بیان اینکه تأمین کتاب‌ و پشتیبانی از این ایستگاه‌ها به صورت مستمر است، گفت: در هر دوره تعداد 15 عنوان کتاب و از هر عنوان 20 نسخه برای گروه‌های سنی مختلف در این ایستگاه‌ها قرار داده می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از افزایش تعداد مراجعان ‌به کتابخانه‌های عمومی‌ طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد مراجعان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در مقایسه با مورد مشابه سال 90 افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. ‌

حسین‌زاده افزود‌: در مجموع طی سال گذشته بیش از 4 میلیون و 100 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان مراجعه کردند که در مقایسه با مورد مشابه سال قبل، رشد 18 درصدی دارد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد نسخه‌های کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: هم‌اکنون یک میلیون و 390 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است که این میزان در مقایسه با اسفندماه سال 90 بیانگر افزایشی 25 درصدی است.‌

حسین‌زاده از رشد 30 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت‌: هم‌اکنون حدود 120 هزار نفر از کرمانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمان هستند. ‌

وی با اشاره به رشد 15 درصدی میزان امانت کتاب عنوان کرد: اعضا‌ و مراجعان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان طی سال گذشته بیش از 2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب به امانت گرفته‌اند.

حسین‌زاده خاطر‌ نشان کرد‌: توجه به جامعه استفاده کننده‌، تنوع در خدمات‌، نوع ارتباط کتابداران و مراجعان‌، کیفیت خدمات و انواع منابع اطلاعاتی می‌تواند راهکاری مؤثر در بهبود و ارتقای بهره‌وری کتابخانه‌های عمومی باشد.

انتهای پیام/80017/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول