اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

هویت و شأن معماری ایرانی اسلامی باید در کشور و دنیا حفظ شود

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت نمای ساختمان‌ها در ایران اسلامی اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا هویت و شأن معماری ایرانی و اسلامی در کشور و نیز دنیا حفظ شود.

هویت و شأن معماری ایرانی اسلامی باید در کشور و دنیا حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اظهار داشت: امروز مهندسان برتر دنیا معماری شرقی و اسلامی را به منظور زیبایی و فنی بودن ترجیح می‌دهند، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا ساخت و ساز بر پایه معماری شرقی و اسلامی در حال انجام است که شایسته است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز در راستای اشاعه و ترویج این فرهنگ تلاش کند.

وی خواستار به کارگیری شیوه‌های نوین مهندسی و نیز رعایت استانداردهای موجود در مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای استان مرکزی شد و تاکید کرد: شهرداری‌های استان باید با تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی از صدور پایان کار و شناسنامه فنی ساختمان‌هایی که از داشتن نمای زیبا محروم می‌باشند پرهیز کرده و مردم را به زیباسازی شهرها تشویق کنند.

استاندار مرکزی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی مبحث آسانسور استاندارد و کیفی در سطح این استان به یک معضل تبدیل شده و جا دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان با استفاده از متخصصین عضو و تشکیل شرکت‌های فنی نگرانی مردم را از داشتن آسانسور کیفی در ساختمان‌های بلندمرتبه برطرف سازد.

شعبانی‌فرد بیان کرد:کمیته آموزش این سازمان نیز می‌تواند با بهره‌گیری از اساتید مجرب و توانمند حوزه تاسیسات نسبت به ارائه خدمات آموزشی به فعالین عرصه آسانسور گام مهمی در کیفی سازی، طراحی و ساخت آسانسور در استان مرکزی بردارد.

وی همچنین از مهندسان خواست تا در تهیه نقشه‌های اولیه ساختمان‌ها استاندارد ارتفاع پله‌ها را رعایت کنند تا مردم و به خصوص افراد مسن در هنگام استفاده از پله‌ها دچار مشکل نشوند.

استاندار مرکزی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بدون شک مردم ایران اسلامی بار دیگر حماسه آفرین و شگفتی ساز خواهند شد و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه سیاسی خلق می‌کنند و نشان خواهند داد که با شهدا و امام شهدا عهدی ناگسستنی دارند.

غلامحسن الله‌دادی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی از سال 1370 در این استان فعالیت خود را آغاز کرده و اینک با گذشت دو دهه بیش از2800 عضو در هفت رشته اصلی به ارائه خدمات مهندسی و نظارتی می‌پردازند.

انتهای پیام/87001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول