اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تعدد برگزاری انتخابات در ایران نشانه مردم‌سالاری جمهوری اسلامی است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد برگزاری انتخابات در کشورمان نشان‌دهنده پایبندی نظام جمهوری اسلامی به مردم‌سالاری و رای و نظر مردم است.

تعدد برگزاری انتخابات در ایران نشانه مردم‌سالاری جمهوری اسلامی است

محمد جواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مسئولان اصلی کشور در قوای مقننه و مجریه و همچنین اعضای شورای شهر در ایران با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس قوه قضاییه، قضات ارشد، استانداران و فرمانداران نیز با رای غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و ساز و کار این انتخاب‌ها نیز در قانون اساسی که به تایید مردم در یک انتخابات سراسری و با رای ملت به تصویب رسیده، به طور مشخص تشریح شده است.

کولیوند افزود: بنابراین شاهد هستیم که مسئولان ارشد و اصلی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن برنامه‌های کلان و راهبردی بر اساس نظر مردم تعیین شده و نقش رای اقشار مختلف جامعه در این فرایند مشخص است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور میانگین از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز سالانه یک انتخابات در کشور برگزار شده است، گفت: این امر نقش رای و نظر مردم ایران در تعیین سرنوشت خود را نشان داده و پایبندی جمهوری اسلامی به مردم‌سالاری را اثبات می‌کند.

کولیوند افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان ورود به کشور در دوازدهم بهمن 57 تاکید فرمودند که به پشتوانه رای مردم انقلاب را هدایت کرده و دولت موقت را معرفی می‌کنند و رهبری عظیم‌الشان انقلاب نیز همین شیوه را تا به امروز ادامه دادند.

* اتهامات دشمنان به ایران اسلامی بی‌اساس است

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با وجود تاکید ویژه قانون‌ به ضرورت انتخاب سران اصلی کشور با رای مستقیم مردم و حمایت‌هایی بی‌وقفه و مداومی که رهبری معظم انقلاب اسلامی از این مهم دارند، اتهام عدم رعایت مردم‌سالاری در ایران که از سوی برخی از دشمنان غربی مطرح می‌شود به چه معنی‌ است؟ گفت: همه می‌دانند که این اتهامات بی‌اساس بوده و دشمنان ملت ایران رفتاری غرض‌ورزانه و از روی کینه نسبت به ما دارند.

نماینده مردم کرج در خانه ملت با اشاره به اینکه رفتار غربی‌ها با کشورهای مختلف بر اساس منافع آن‌ها طراحی شده و با واقعیت تفاوت دارد، گفت: به عنوان نمونه ما شاهد هستیم که در بسیاری از کشورهای به اصطلاح دوست برخی از کشورهای زورگو و استعماری حتی یک انتخابات برگزار نمی‌شود، اما این اتهامات را نه به آن‌ها بلکه به ایران اسلامی نسبت می‌دهند.

* رهبر معظم انقلاب حامی اصلی رای مردم و برگزاری انتخابات هستند

کولیوند افزود: این در حالی است که ملت و مسئولان ایران بارها ثابت کرده‌اند که در اداره کشور رای و نظر مردم تاثیر مستقیم دارد و رهبری معظم انقلاب نیز حامی اصلی برگزاری انتخابات در کشور هستند.

وی تاکید کرد: اگر به فرمایشات معظم‌له طی سال‌های اخیر توجه کنیم در می‌یابیم که ایشان به طور دائم بر لزوم برگزاری انتخابات حداکثری و با حضور همه مردم تاکید فراوان داشته و خودشان نیز می‌فرمایند مانند بقیه مردم یک رای در این انتخابات دارند که این رفتار نشان‌دهنده این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حامی اصلی رای مردم و حضور آن‌ها در عرصه تصمیم‌گیری هستند.

* دستاوردهای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه حضور مردم در انتخابات چه دستاوردی برای کشور خواهد داشت؟ گفت: به طور قطع اگر دشمنان ما به ویژه بدخواهان خارجی احساس می‌کردند که مردم حامی نظام و انقلاب خود نیستند، برای تحقق توطئه‌ها و دسیسه‌های خود لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

کولیوند افزود: بنابراین نخستین دستاورد حضور با نشاط و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای خنثی‌سازی تهدیدها و توطئه‌های خارجی است و به خارجی‌ها اثبات می‌کنیم که ملت ایران همچنان برای تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و در این راه حاضر به هرگونه ایثار و فداکاری هستند.

وی ادامه داد: حوزه بعدی مربوط به اداره کشور است و زمانی که یکی از افراد جامعه با انگیزه،‌ آگاهانه و با نشاط برای تعیین سرنوشت خویش اقدام می‌کند، به طور قطع فرد و یا گروهی از سوی آن‌ها برای اداره جامعه انتخاب می‌شود که دارای حمایت مردمی است.

به گفته کولیوند، به عنوان نمونه رئیس‌جمهور و یا نماینده مجلسی که با حداکثر آرا و در یک فرایند مردمی انتخاب می‌شود، در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود از پشتوانه قوی‌تری برخوردار خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات آتی به ویژه ریاست جمهوری، ضمن خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی، شاهد مشارکت عمومی در اداره کشور خواهیم بود که این امر در راه تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مصاحبه از مریم ابراهیمیان

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول