اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنده خبر داد

129 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لنده

فرماندار لنده با اشاره به پایان رسیدن مهلت ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: 129 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان نام‌نویسی و ثبت‌نام کردند.

129 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید یدالله فاطمیان در جمع اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره‌های گذشته، اظهار کرد: مردم شهرستان لنده در سنوات گذشته برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی حضور چشمگیری داشته و انتظار می‌رود که امسال نیز همان هیجان و شور و نشاط دوچندان شود.

وی افزود: مردم لنده با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر به فرمان رهبر و مقتدای خود لبیک گفته و حماسه سیاسی باشکوهی را در تاریخ این سرزمین رقم خواهند زند.

فرماندار لنده در ادامه با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت‌نام انتخابات شوراهای اشلامی شهر و روستا گفت: تا مهلت قانونی ثبت‌نام 129 نفر زن و مرد عضویت خود را برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام نهایی کردند.

فاطمیان تصریح کرد: این تعداد مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و برای اولین‌بار شاهد حضور سیاسی خانم‌ها در شوراهای اسلامی روستاها بوده‌ایم که این خود نشان از بلوغ فکری و سیاسی بانوان در شهرها و روستاها است.

وی در ادامه با  اشاره به سطح تحصیلاتی داوطلبان، یادآور شد: 52 نفر  در مقطع تحصیلی زیر دیپلم(روستاها)، 24 نفر دیپلم، 24 نفر فوق دیپلم(11 نفر شهر و 13 نفر روستا)، 24 نفر لیسانس(16 نفر شهر و 8 نفر روستا) و 5 نفر در مقطع فوق لیسانس(شهر) عضویت خود را ثبت‌نهایی کرده‌اند.

رئیس شورای اداری لنده در ادامه افزود: در مقطع تحصیلی دیپلم برای شهر یک نفر در سطح شهر و 23 نفر در سطح روستاها نام‌نویسی کرده‌اند.

وی گفت: 8 نفر از شرکت‌کنندگان از جامعه بانوان هستند که در روستاها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به میانگین سنی داوطلبان نیز اشاره کرد و افزود: مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده در حوزه شهری 59 سال و در روستا 60 سال سن  و جوان‌ترین آنها در سطح شهر 26 سال و روستا 25 سال و 17 روز سن داشته‌اند.

انتهای پیام/82013/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول